مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 اسفند 1397 ساعت 09:102019-03-14اقتصادي

مشکل بیمه تامین اجتماعی قالیبافان در سال 98 حل می شود


معاون وزیر صمت و رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه در سال 98 مشکل بیمه تامین اجتماعی قالیبافان حل خواهد شد، گفت: با همکاری مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، - اعتبار مورد نیاز اختصاص یافته تا بتوانیم بیمه تامین اجتماعی یک میلیون نفر از قالیبافان را تامین کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرشته دستپاک در جمع خبرنگاران با بیان این که یکی از معظلات اصلی قالیبافان بحث پیمان سپاری ارزی است، اظهار کرد: اجرای قوانین پیمان سپاری ارزی موجب کاهش ارزش و حجم صادرات در حوزه فرش دستبافت ایرانی می شود؛ امید است این موضوع در سال 98 رفع شود.

وی با اشاره به رونمایی از شناسنامه فرش ایران در نهم اردیبهشت ماه سال آینده، ادامه داد: هدف از شناسنامه دار کردن فرش، حفظ هویت فرش دستبافت ایرانی، قراردادن مشخصات فرش در اختیار مشتریان و همچنین اطمینان خاطر دادن به مشتری است.

وی خاطرنشان کرد: فرش دستبافت نشانگر فرهنگ و تمدن کشور بوده و منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود، بنابراین بعد از نفت، پسته، زعفران و فرش سه قلم کالاهایی است که موقعیت استراتژیک را دارا هستند اما فرش ایرانی قدمت زیادی داشته و بر همین اساس بعد از نفت اولین کالای تحریم شده توسط آمریکا فرش دستبافت بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل بیمه تامین اجتماعی قالیبافان در سال 98 حل می شود

مشکل بیمه تامین اجتماعی قالیبافان در سال 98 حل می شود