مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اسفند 1397 ساعت 08:302019-02-24حوادث

عرضه غیر قانونی لاک پشت برکه ای و مار آبی در ماهی فروشی های زاهدان


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از کشف و ضبط تعداد 34 لاک پشت برکه ای و تعداد 44 حلقه مار آبی طی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست از یک مرکز عرضه ماهی قرمز خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- وحید پورمردان گفت: با عنایت به نزدیک شدن ایام پایانی سال، گشت وکنترل یگان حفاظت محیط زیست از اماکن عرضه ماهی قرمز به منظور جلوگیری از نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی به ویژه لاک پشت برکه ای، مارآبی و سمندر لرستانی افزایش یافته است.

در طی بازدید از یکی از مراکز عرضه ماهی قرمز در شهرستان زاهدان تعداد 34 قطعه لاک پشت برکه ای و 44 حلقه مار آبی کشف و ضبط شد.

پورمردان افزود: همه ساله در آستانه نوروز افراد سودجو اقدام به زنده گیری و خارج کردن برخی از گونه های آبزی از زیستگاههای طبیعی می کنند تا با انتقال به سایر مناطق کشور به عنوان یک گونه تزیینی به فروش رسانند و موجبات ازبین رفتن این گونه ها و تغییر زیستگاه شان می شوند.

پورمردان با اشاره به اینکه مطابق قانون صید وشکار خرید، فروش و نگهداری حیوانات وحشی غیر قانونی است، ادامه داد: به استناد مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست، ضرر و زیان وارده به محیط زیست برای هر لاک پشت برکه ای 300 هزار تومان و هر مار آبی 200 هزار تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه غیر قانونی لاک پشت برکه ای و مار آبی در ماهی فروشی های زاهدان

عرضه غیر قانونی لاک پشت برکه ای و مار آبی در ماهی فروشی های زاهدان