مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اسفند 1397 ساعت 04:152019-02-24اقتصادي

عواملی که به افزایش قیمت خودرو دامن زده اند؟


استاد دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به دلایل افزایش حباب گونه قیمت خودرو گفت: از عرضه قطره چکانی، فروش آزاد خودرو توسط خودرو سازان و مشکل تامین قطعه گرفته تا وجود دلالان خودرو و مشکل فرهنگی به افزایش قیمت خودرو دامن زده اند.

- فرشید سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: اگر مشکلات عرضه خودرو توسط خودروسازان و دولت را به هر دلیلی کنار بگذاریم، روی سخن با برخی مردم است که با افزایش تقاضا برای حفظ ارزش پول خود و کسب سود بیشتر به این افزایش قیمت دامن می زنند.

وی ادامه داد: در حالی که باید این موضوع را درک کنیم که اقتصاد مانند چرخه دایره وار به هم تنیده شده و هر عاملی که با افزایش تقاضای مردم و دلالان برای کسب سود بیشتر به افزایش قیمت منجر شود، منجر به افزایش قیمتها در کل اقتصاد جامعه می شود و ضرر آن نصیب کل جامعه می شود.

سلیمی با بیان اینکه باید خود مردم این موضوع را درک کنند که در شرایط های مشابه به جای افزایش تقاضا برای کسب سود، با تحریم و کاهش تقاضا، قیمتها را کنترل کنند اظهار کرد: مگر همین مردم چند سال قبل با تحریم نخریدن خودرو به اعطای امتیازاتی توسط خودروسازان و دولت منجر نشدند، پس همین مردم می توانند بدون توجه به مشکلات طرف عرضه و بی کفایتی خودروسازان، حباب قیمتها را کنترل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواملی که به افزایش قیمت خودرو دامن زده اند؟

عواملی که به افزایش قیمت خودرو دامن زده اند؟