مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اسفند 1397 ساعت 00:452019-02-23بين الملل

چه خبر از گوزن های زرد و مرال های پناهگاه لوندویل آستارا ؟!


در تصمیمی مغتنم که در سال 1385 اتخاذ شد، تعداد 11 رأس گوزن زرد ایرانی در دو مرحله به پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا منتقل و سپس رها سازی شد.

- چه خبر از گوزن های زرد و مرال های پناهگاه لوندویل آستارا ؟! در تصمیمی مغتنم که در سال 1385 اتخاذ شد، تعداد 11 رأس گوزن زرد ایرانی در دو مرحله به پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا منتقل و سپس رها سازی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این گوزن ها از گونه های حمایت شده بودند که با هدف زاد و ولد به این پناهگاه منتقل شدند و پس از حدود 13 سال، اخبار ضد و نقیضی از سرنوشت آنها به گوش می رسد.

وضعیت گوزن های زرد در حالی تغییر یافت که در سال های نخست انتقال، سلامت آنها نسبت به گوزن هایی که در سایر زیستگاه کشورهای دیگر بسر می برند، ایده آل گزارش می شد و مسئولان وقت در فکر انتقال و رهاسازی تعدادی مرال و شوکا در این مکان طبیعی بودند.

این فکر پس از حدود دو سال محقق شد و پس از مدتی کوتاه، تعدادی هم مرال گاو کوهی یا گوزن قرمز به این پناهگاه منتقل شدند که نسبت به گوزن های زرد ایرانی از شرایط ایده آلی برخوردار بودند.

توسعه نیافتن فضای اکو پارک طبیعت گردی این پناهگاه از عواملی بود که تداوم انتقال سایر گونه را متوقف کرد و در کنار توقف طرح توسعه پارک، در کمال تأسف، بر اساس تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست، حدود دو سال می باشد که مولدها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه خبر از گوزن های زرد و مرال های پناهگاه لوندویل آستارا ؟!

چه خبر از گوزن های زرد و مرال های پناهگاه لوندویل آستارا ؟!