مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 17:312019-02-23بين الملل

اردوغان: امنیت و صلح در اروپا از فداکاری ترکیه است


رییس جمهوری ترکیه می گوید، به لطف فداکاری های ما، امروز ملت های اروپایی در امنیت و صلح زندگی می کنند ولی ما تا ابد قصد نداریم از این فداکاری ها کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزای فارس، رجب طیب اردوغان ، رییس جمهوری ترکیه می گوید کشورهای اروپایی امنیت و ثباتشان را مدیون این کشور هستند.

اردوغان که شنبه (چهارم اسفند) در شهر قهرمان ماراش واقع در جنوب ترکیه سخنرانی می کرد گفت: به فضل فداکاری های ترکیه و ملت آن امروز ملت های اروپایی در امنیت و صلح زندگی می کنند ولی ما تا ابد قصد نداریم از این فداکاری ها کنیم .

منظور رییس جمهوری ترکیه از فداکاری پناه دادن این کشور به بیش از چهار میلیون آواره سوری است که از آغاز بحران و جنگ داخلی در سوریه در سال 2011، به ترکیه مهاجرت کرده اند.

آنکارا همواره از حضور این تعداد سوری در خاک خود به عنوان اهرم فشار برای اتحادیه اروپا و دریافت کمک های مالی از این اتحادیه استفاده کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی، اردوغان در مورد اقدامات کشورش در شمال سوریه نیز مدعی شد که تنها در مناطق امنی که ترکیه در عفرین، جرابلس و ادلب ایجاد کرده، آوارگان سوری حاضر به بازگشت به سوریه و اسکان در این مناطق شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: امنیت و صلح در اروپا از فداکاری ترکیه است

اردوغان: امنیت و صلح در اروپا از فداکاری ترکیه است