مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 09:402019-02-23سياسي

درباره ولنتاینی ایرانی...


یک استاد تاریخ دانشگاه خوارزمی با اشاره به روز پنجم اسفند که مصادف با جشن سپندارمذگان یا روز عشق ایرانی است، گفت: سپندارمذ نام فرشته ای است که موکل زمین، - درخت ها و جنگل هاست و در نوشته های تاریخی پیشینیان از آن به عنوان فرشته نگهبان زمین و زنان یاد شده است.

حسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نامگذاری پنجم اسفند ماه به نام روز سپندارمذگان گفت: اسفندارمذ نام ماه دوازدهم در دوران ایران باستان و زرتشتیان بوده است و سپندارمذ نام فرشته ای است که موکل زمین، درخت ها و جنگل هاست و در نوشته های تاریخی پیشینیان از آن به عنوان فرشته نگهبان زمین و زنان یاد شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در برخی منابع اشاره شده که این روز را مردان به پاس زحمات همسر خود جشن گرفته و برای زنان خود هدیه تهیه و به عبارتی عشق و علاقه خود را به همدیگر ابراز می کردند.

وی ادامه داد: به واقع می توان گفت که روز سپندارمذگان، ولنتاینی ایرانی محسوب می شود البته بسیار از آن عمیق تر و پرمعناتر است.

این استاد تاریخ دانشگاه خوارزمی در ادامه گفت: این جشن به پیشینه فرهنگ ایران باستان و زرتشت بر می گردد و زمان اصلی برگزاری این جشن در بین ایرانیان باستان همان پنجم اسفند ماه بوده است ولی به اشتباه بعضی از منابع تاریخ روز سپندارمذگان را 29 بهمن ماه ذکر کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره ولنتاینی ایرانی...

درباره ولنتاینی ایرانی...