مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اسفند 1397 ساعت 11:462019-02-21اقتصادي

معاون وزیر جهادکشاورزی: بیش از 230 هزار تن گیاهان دارویی در کشور تولید شد


معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی از تولید بیش از 230 هزار تن گیاه دارویی طی سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: امسال توسعه باغی در 29 هزار هکتار از اراضی شیب دار در دستور کار قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، محمدعلی طهماسبی پیش از ظهر امروز در بازدید از اراضی شیب دار شاه جمشیدی شهرستان بیرانشهر اظهار کرد: شیوه نامه ای از سوی وزارت خانه به منظور استفاده از اراضی کم بازده و در معرض فرسایش خاکی و روان آب برای افزایش درآمد، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست به سازمان های جهادکشاورزی ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته قرار بر توسعه باغ ها در 25 هزار هکتار از اراضی شیب دار بود که 21 هزار هکتار آن محقق شد، امسال نیز 29 هزار هکتار در دستور کار قرار دارد که با مشارکت مردم و جوامع محلی تحقق خواهد یافت.

معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه امروز استفاده از اراضی شیب دار به نهضتی عمومی تبدیل شده است، افزود: برخی اراضی لرستان به واسطه بارندگی های بیش از 500 میلی متر نیازی به آب ندارد، همچنین از آنجا که استان سرشاخه بسیاری از رودها بوده بنابراین استفاده از اراضی شیب دار برای تعادل بخشی به سفره های زیرزمینی، مهار آب های سطحی و جلوگیری از سیلاب های مخرب بسیار مؤثر و البته درآمدزا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر جهادکشاورزی: بیش از 230 هزار تن گیاهان دارویی در کشور تولید شد

معاون وزیر جهادکشاورزی: بیش از 230 هزار تن گیاهان دارویی در کشور تولید شد