مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 12:162019-02-20اقتصادي

رییس سازمان بورس خبر داد: جزییات پیشنهاد سازمان بورس برای آزاد سازی سهام عدالت


رییس سازمان بورس با بیان اینکه کدهای معاملاتی حدود 35 میلیون سهامدار در شرکت سپرده گذاری در حال صدور است، گفت: یکی از برنامه های سازمان بورس برای باقیمانده سهام دولت در سهام عدالت تشکیل ETF یا صندوق های قابل معامله در بورس است.

- سنا ، شاپور محمدی رییس سازمان بورس با بیان اینکه در حال حاضر 49 میلیون نفر از ایرانیان برای سهام عدالت ثبت نام کرده اند، گفت: این تعداد از هم وطنان به نوعی سهام عدالت به آن ها تعلق گرفته اما ساز و کارها به صورتی است که هنوز امکان معامله آن و اعمال حق رأی وجود ندارد، لذا برای حل این موضوع پیشنهاد تازه ای را با به کارگیری ظرفیت صندوق های قابل معامله در بورس مطرح کردیم.

  دبیر شورایعالی بورس توضیح داد: پیشنهادی که سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی و در نتیجه وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان وزارتخانه ای که هر دو حوزه با آن مرتبط است به دولت داده و به سران سه قوه هم ارسال خواهد شد، واگذاری واحدهای ETF یا صندوق های قابل معامله در بورس به دارندگان سهام عدالت است.

وی افزود: با این ساز و کار، افراد می توانند بحث بازار سرمایه را از نزدیک دنبال و ضمن سهامداری حرفه ای، در خط تولید کشور سرمایه گذاری کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد:  به هر حال ما می دانیم که سهام آیینه ای از خط تولید کشور و  آیینه ای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان بورس خبر داد: جزییات پیشنهاد سازمان بورس برای آزاد سازی سهام عدالت

رییس سازمان بورس خبر داد: جزییات پیشنهاد سازمان بورس برای آزاد سازی سهام عدالت