مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 07:002019-02-20اقتصادي

افزایش تولید محصولات کشاورزی تنها با یک راه کار آبی


مدیرعامل سابق شرکت مدیریت منابع آب ایران ضمن انتقاد از میزان مصرف بالای آب در بخش کشاورزی، گفت: در حال حاضر میزان برداشت محصولات کشاورزی 120 میلیون تن است که برای این میزان، - 98 تا 99 میلیارد مترمکعب آب مصرف می شود و این در شرایطی است که اگر بهینه سازی مصرف صورت گیرد، می توان با این میزان آب، 250 میلیون تن مواد غذایی تولید کرد.

علیرضا الماس وندی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که میزان آب مصرفی ایران در بخش کشاورزی قابل مقایسه با کشورهای دنیا نیست، اظهار کرد: در اکثر کشورهای دنیا، برای این میزان تولید محصول کشاورزی تنها 30 میلیارد مترمکعب آب مصرف می شود که لازم است در ایران نیز با انجام اقداماتی هم چون توسعه کشت های آبی زیرسطحی و کشت های گلخانه ای این موضوع را مدیریت کرد.

وی، با اشاره به مصرف 90 درصدی آب کشور در حوزه کشاورزی، ادامه داد: دولت باید به دنبال ایجاد راهکارهای تجربی و عملی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی باشد، علاوه بر این، باید قوانین و مقرراتی در این حوزه تنظیم شود و دولت نباید این مساله را برعهده کشاورز بگذارد.

مدیرعامل سابق شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر این مساله که در طول سال ها، نتوانسته ایم در این حوزه، نتایج محدودی را به دست آوریم، گفت: همان طور که دولت در بخش های تأمین هم چون سدسازی و تونل سرمایه گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید محصولات کشاورزی تنها با یک راه کار آبی

افزایش تولید محصولات کشاورزی تنها با یک راه کار آبی