مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 ساعت 01:352019-02-19اجتماعي

ریاضیات ایران در جست وجوی شکوه گذشته/تشریح وضعیت از هشدارها تا راهکارها


در مورد نقش و جایگاه علم ریاضیات سخن بسیار است.

بسیاری از متخصصان بر این باورند که دیر یا زود همه مشاغل در دنیای امروز به آموزش ریاضی بعد از دبیرستان نیازمند خواهند بود.

- بنابراین وظیفه هر دولت و نظام آموزشی فراهم کردن شرایط مناسب تدریس و یادگیری ریاضیات و ایجاد انگیزه در مردم برای فراگیری آن است.

این در حالی است که حداقل طی دو دهه اخیر با افت چشم گیر ریاضیات در کشور مواجه شده ایم و دیگر اشتیاقی برای ادامه تحصیل در بین دانش آموزان در رشته ریاضیات نسبت به گذشته وجود ندارد و بحث اشتغال نیز یکی از دغدغه های فارغ التحصیلان این رشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برتراند راسل ریاضیدان و فیلسوف مشهور انگلیسی می گوید: ریاضیات، در جایگاه واقعی خود نه تنها حقیقت را حکایت می کند، بلکه در منتهی الیه زیبایی است؛ یک زیبایی سرد و تلخ مانند آنچه که در یک تندیس می بینیم، بدون هیچ گونه نشانه ای از طبیعت ضعیف تر ما، بدون زیبایی های فریبنده نقاشی و موسیقی و همچنان در انتهای خلوص و توانایی در نمایش کمال، چیزی که تنها بالاترین هنر قادر به نمایش آن است.

ذات حقیقی سرخوشی و غرور.

احساس شکستن محدودیت های یک انسان معمولی و بالاتر رفتن، و این چیزی است که نشانه اوج برتری است و تنها در ریاضی و شعر می توان آن را جستجو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاضیات ایران در جست وجوی شکوه گذشته/تشریح وضعیت از هشدارها تا راهکارها

ریاضیات ایران در جست وجوی شکوه گذشته/تشریح وضعیت از هشدارها تا راهکارها