مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 13:352019-02-19فرهنگي

امیدی به پیدا شدن اموال غارت شده کاخ شمس پهلوی نیست!


مهرشهر کرج یکی از آثار معماری ارزشمند کشور را در خود جای داده است، سازه ای به نام کاخ مروارید که در سال 1347 برای شمس پهلوی ساخته و در اسفند 1357 مصادره شد، - امیدی به پیدا شدن اموال غارت شده کاخ "شمس پهلوی" نیست! مهرشهر کرج یکی از آثار معماری ارزشمند کشور را در خود جای داده است، سازه ای به نام کاخ مروارید که در سال 1347 برای شمس پهلوی ساخته و در اسفند 1357 مصادره شد، این اثر ملی تاکنون روزهای اسف باری را پشت سر گذاشته است، از غارت اموال ارزشمند داخل آن گرفته تا از بین رفتن بنای کاخ .

از سال 57 به بعد این کاخ بین بنیاد مستضعفان و بنیاد تعاون سپاه دست به دست شد تا اینکه در نهایت به میراث فرهنگی رسید البته آن هم با کش مکشی که بر سر صدور مجوز ساخت و ساز در 80 هکتار از این مجموعه به وجود آمد.

در میانه مصادره و این دست به دست شدن ها، اموال ارزشمند کاخ مروارید گم شد وقتی هم که میراث فرهنگی آن را تحویل گرفت چیزی از اموال به جز چند مبل شکسته و بی ارزش باقی نمانده بود.

پیرو همین موضوع مهم، سال 93 مدیرکل وقت میراث فرهنگی البرز گفته بود که پیگیر اشیای داخل این کاخ از طریق عکس ها و اسناد موجود در بنیاد مستضعفان، بنیاد تعاون و مرکز اسناد هستیم تا بتوانیم از روی اسناد و عکس ها، اشیای داخل کاخ را شناسایی کنیم حال چهار سال از آن زمان گذشته اما همچنان خب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدی به پیدا شدن اموال غارت شده کاخ شمس پهلوی نیست!

امیدی به پیدا شدن اموال غارت شده کاخ شمس پهلوی نیست!