مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 13:062019-02-19سياسي

مروری بر شکل گیری نهاد های انقلابی/1 دادستانی انقلاب چگونه شکل گرفت؟


اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 حفاظت از امام خمینی در مدرسه رفاه و دستگیری و محاکمه سران رژیم پهلوی در دستور کار بزرگان انقلاب اسلامی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تاریخ خبرگزار فارس، اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 حفاظت از امام خمینی در مدرسه رفاه و دستگیری و محاکمه سران رژیم پهلوی ضروری ترین مسئله ای بود که در دستور کار بزرگان انقلاب اسلامی قرار گرفت.

مردم هر جا سران رژیم پهلوی می یافتند دستگیر می کردند هر لحظه به آمار دستگیر شدگان افزوده می شد و این مسئله باعث شد شورای انقلاب دادستان انقلاب و قاضی دادگاه انقلاب را مشخص کند.

  با حکم رهبر انقلاب امام خمینی (ره) حجت الاسلام صادق خلخالی، آیت الله محی الدین(محمد باقر) انواری، آیت الله ربانی شیرازی به عنوان قضات دادگاه انتخاب شدند که آیت الله ربانی شیرازی حاضر به پذیرفتن قضاوت نشد.

در حکم حضرت امام خمینی(ره) آمده است.

  به جنابعالی مأموریت داده می‏ شود تا در دادگاهی که برای محاکمه متهمین و زندانیان تشکیل می‏ شود، حضور به هم رسانده و پس از تمامیت مقدمات محاکمه، با موازین شرعیه حکم شرعی صادر کنید.

ماجرای انتخاب اولین دادستان کل انقلاب فراز و نشیب بسیار داشت نخستین نفری که پیشنهاد شد سمت دادستانی انقلاب را برعهده گیرد شهید آیت الله قدوسی بود اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر شکل گیری نهاد های انقلابی/1 دادستانی انقلاب چگونه شکل گرفت؟

مروری بر شکل گیری نهاد های انقلابی/1 دادستانی انقلاب چگونه شکل گرفت؟