مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 13:002019-02-19سياسي

کبوتران انقلابی ابوذر


شهرستان نهاوند از جمله شهرستان هایی است که پیش از انقلاب نقش مهم و تاثیرگذاری در روند شکل گیری حرکت های انقلابی داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وجود گروه انقلابی ابوذر در این شهرستان و همچنین پایین آوردن مجسمه شاه در این شهر جزء وقایع مهم و به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می رود.

گروه ابوذر سند ایستادگی و مقاومت سال 1351 در نهاوند که تاریخش پر از سند ایستادگی و مقاومت های جانانه است گروهی با مشی اسلامی و با انتخاب نامی فریادگر یعنی ابوذر قدم در راه جهاد مسلحانه پنهانی گذاشتند و با تدوین ایدئولوژی و برنامه عملی به خودسازی و خودشناسی و آگاه سازی توده ها مشغول شدند.

گروه انقلابی ابوذر نهاوند در آبان سال 1351 به پیشنهاد بهمن منشط و با استقبال سایر اعضا همچون ولی الله سیف، عبادالله خدارحمی، روح الله سیف، حجت الله عبدلی، ماشا الله سیف تشکیل شد.

اعضای این گروه جوان و دانش آموزان دبیرستانی بودند و تحت تاثیر تعالیم دینی و مذهبی مراجع و معلم خود حاج محمد طالبیان تشکیل شدند.

از آنجایی که تشکیل این گروه سری و مخفی بود لذا افراد کمی از تشکیل و نحوه فعالیت آن تا قبل از دستگیری اطلاع داشتند اما زمان شکل گیری این گروه همزمان بود با زمانی که بهاییان در دوران حکومت پهلوی، آزادانه به تبلیغ آیین خود می پرداختند و در این راستا مبلغانی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کبوتران انقلابی ابوذر

کبوتران انقلابی ابوذر