مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 10:502019-02-19اقتصادي

کمبود سیب در شهر تولیدکننده اش


رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت: ارومیه تولید کننده اول سیب در کشور بوده اما امسال به وارد کننده سیب تبدیل شده است.

- قاسم عزتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: به دلیل اینکه بیشتر سیب های تولید استان در سردخانه ها انبار شده یا به تهران صادر شده است، متاسفانه در داخل استان با کمبود سیب مواجه هستیم و برای تامین سیب مورد نیاز استان مجبور به واردات سیب از شهرهای مراغه و مشگین شهر شدیم.

رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت: هرکیلو سیب ارومیه درمیدان میوه و تره بار بین در حال حاضر با قیمت4500 تا 7000 تومان و سیب مراغه نیز با قیمت کیلویی 10 هزار تومان بفروش می رسد.

وی با اشاره به افزایش قیمت عرضه مرکبات از کیلوی 1500 تومان به 5000 تومان گفت: ورود بخش دولتی به تنظیم بازار عامل اصلی افزایش صد در صدی قیمت عرضه مرکبات است.

وی افزود: در طرح تنظیم بازار تهران، پرتقال، خیار، کیوی و سیب وجود دارد ولی در طرح تنظیم بازار استان ها فقط پرتقال و سیب وجود دارد که اصلا از لحاظ کیفیت قابل مقایسه نیست.

عزتی ادامه داد: هماهنگ نبودن تعاونی های روستایی با کشاورزان از دیگر عوامل افزایش قیمت ها در حوزه مرکبات است.

وی با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه پیاز نداریم، گفت: از طی دو هفته گذشته صادرات پیاز به کشور ترکیه آزاد شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود سیب در شهر تولیدکننده اش

کمبود سیب در شهر تولیدکننده اش