مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 05:452019-02-19پزشكي

سرطان در صدر بیماری های پرهزینه/ آمار ابتلاء به سرطان در ایران


رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به آمار ابتلا به سرطان در مردان و زنان ایرانی، جزییات برنامه تشخیص زودهنگام سرطان را تشریح کرد.

- "سرطان" در صدر بیماری های پرهزینه/ آمار ابتلاء به سرطان در ایران رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به آمار ابتلا به سرطان در مردان و زنان ایرانی، جزییات برنامه تشخیص زودهنگام سرطان را تشریح کرد.

دکتر مهدی شادنوش در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تشخیص زودهنگام سرطان در کشور، گفت: بروز و شیوع مرگ ومیر ناشی از سرطان در جهان و ایران رو به افزایش است؛ به طوری که طی 10 تا 15 سال آینده این میزان دو برابر خواهد شد.

به عنوان مثال پیش بینی می شود که بروز سرطان در ایران تا 10 سال آینده از سالیانه بیش از 112 هزار نفر به بیش از 200 هزار نفر برسد.

سرطان؛ در صدر بیماری های پر هزینه آمار ابتلاء به سرطان در ایران وی با بیان اینکه اکثر موارد سرطان در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شوند، افزود: باید توجه کرد که هرچه سرطان دیرتر تشخیص داده شود، علاوه بر اینکه درمان پذیری اش کمتر می شود، هزینه های مستقیم و غیرمستقیمی مانند ناتوانی، غیبت از کار و آسیب های خانوادگی و اجتماعی بیشتری را به افراد و جام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان در صدر بیماری های پرهزینه/ آمار ابتلاء به سرطان در ایران

سرطان در صدر بیماری های پرهزینه/ آمار ابتلاء به سرطان در ایران