مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 11:162019-02-18سياسي

رونمایی از کتابچه «مسیر انرژی ایران» در پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی


در کتابچه «مسیر انرژی ایران» که امروز در پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی رونمایی شد، ضمن ارائه 33 اقدام راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، امروز در جریان برگزاری پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران ، از کتابچه مسیر انرژی ایران رونمایی شد.

در این کتابچه، برای اولین بار یک رویکرد منسجم و مشخص در حوزه انرژی کشور پیشنهاد شده و بر اساس آن، ضمن ارائه 33 اقدام راهبردی، سیاست های کلی انرژی جهت جایگزینی با سیاست های فعلی در این زمینه به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد شده است.

در پیشگفتار این کتابچه آمده است: دسترسی به منابع انرژی و موقعیت جغرافیایی راهبردی بر محوریت انرژی، بزرگترین ظرفیت کشور است.

در صورتی که از این ظرفیت به صورت هوشمندانه استفاده شود، پیشرفت و مقاوم سازی اقتصاد ایران محقق می شود؛ اما استفاده نامطلوب و برنامه ریزی نشده از این فرصت بزرگ، به تضعیف و ضربه پذیری کشور می انجامد.

استفاده هوشمندانه از ظرفیت انرژی کشور، نیازمند یک رویکرد منسجم و یکپارچه است که باید بر اساس مزایای کشور و منطبق بر اصول اقتصاد مقاومتی، تعیین شود.

در کتابچه حاضر، این رویکرد ارائه شده و اقداماتی بر اساس آن پیشنهاد گردیده است که مسیر انرژی ایران را ترسیم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از کتابچه «مسیر انرژی ایران» در پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

رونمایی از کتابچه «مسیر انرژی ایران» در پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی