مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 بهمن 1397 ساعت 16:102019-02-17بين الملل

آمریکا ناچار است به نفوذ روسیه در خاورمیانه عادت کند


روسیه ای که حالا از دوران اتحاد شوروی فاصله گرفته، مشغول گسترش روابطش در منطقه و به ویژه با متحدان کلیدی آمریکا یعنی اسراییل و عربستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال تحلیلی را از کتاب جهان پوتین: روسیه علیه غرب و با دیگران به قلم دکتر آن جلا استنت، استاد دانشگاه جورج تاون درباره روابط ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با اسراییل و عربستان منتشر کرده است.

استنت در این کتاب که 26 نوامبر منتشر شده، نوشته است: دسامبر سال گذشته میلادی و یک روز پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تصمیم خود را برای خروج نیروهایش از سوریه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در برابر این تصمیم خونسرد به نظر می آمد.

وقتی در کنفرانس خبری پایان سال میلادی از او درباره ادعای ترامپ مبنی بر شکست داعش پرسیدند، پاسخ داد: به طور کلی (در این خصوص) با رییس جمهور آمریکا موافقم.

حضور نیروهای آمریکایی آنجا لازم است؟ من این طور فکر نمی کنم.

این اقدام ترامپ پیروزی بزرگی برای پوتین بود که اقدامات خود را برای تبدیل روسیه به طرف جدید تعیین کننده قدرت در خاورمیانه تقویت می کند.

حضور اقتصادی و نظامی گسترده آمریکا در این منطقه کار را برای مسکو که به دنبال جانشینی واشنگتن است، دشوار می کند اما پوتین طی سه سال گذشته روسیه را به عنوان یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا ناچار است به نفوذ روسیه در خاورمیانه عادت کند

آمریکا ناچار است به نفوذ روسیه در خاورمیانه عادت کند