مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 10:112019-02-16پزشكي

در گفت وگوی تفصیلی با فارس مطرح شد کدام بیماری بیشتر از جنگ جهانی قربانی گرفت


مشاور 3 وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت های کشور در جهت حذف و ریشه کنی بسیاری از بیماری ها در ایران گفت:متأسفانه اسلحه مهم و کارآمدی که در اواسط قرن بیستم در دنیا بر علیه میکروب ها کشف شده در حال نابودی است.

- خبرگزاری فارس، گروه سلامت: در دهه های گذشته و قبل از انقلاب اسلامی بیماری های غیرواگیر غول چندسر و شاخی بود که سالانه بلای جان مردمان زیادی در کشور به ویژه کودکان می شد.

بیماری هایی که امروز به خوبی با آن مقابله شده و ایران موفقیت های زیادی را با پوشش واکسیناسیون این بیماری ها بدست آورده است.

  دکتر بیژن صدری زاده  متخصص بیماری های عفونی که مشاور 3 وزیر بهداشت از سال های 79 تا 88 بوده است و عمر خود را در راه ریشه کنی بیماری های مختلفی همچون مالاریا و فلج اطفال گذاشته، از اقدامات صورت گرفته در کشور برای نجات جان کودکان می گوید.

کودکانی که دهه های پیش قربانی بیماری هایی می شدند که اکنون ریشه کن شده و اقدامات پیشگیرانه موثری در این راستا صورت گرفته است.

صدری زاده پزشک 82 ساله ایرانی در سوابق خود مسئولیت هایی همچون عضو کمیته  مشورتی برنامه ایمن سازی در سطح جهانی، عضو هیات اجرایی سازمان بهداشت جهانی و نائب رییس گروه بین کشوری بررسی و تجدیدنظر در مقررات بهداشتی بین المللی  دارد و اکنون عضو شورای اینده نگری و نظریه پردازی سلامت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در گفت وگوی تفصیلی با فارس مطرح شد کدام بیماری بیشتر از جنگ جهانی قربانی گرفت

در گفت وگوی تفصیلی با فارس مطرح شد کدام بیماری بیشتر از جنگ جهانی قربانی گرفت