مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 01:502019-02-15فرهنگي

نیم نگاهی به دو تئاتر پنجمین روز فجر / از یک روایت جنایی تا برداشت آزاد


سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در پنجمین روز خود شاهد اجرای نمایش های چون «فیل در تاریکی» به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی مهرداد مصطفوی و  «شفیره» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شاه پیری بود.

- سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در پنجمین روز خود شاهد اجرای نمایش های چون فیل در تاریکی به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی مهرداد مصطفوی و   شفیره به نویسندگی و کارگردانی مهدی شاه پیری بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایش فیل در تاریکی در دو نوبت در تالار مولوی اجرا شد که در نوبت دوم اجرای خود با تاخیر بیش از پانزده دقیقه شروع شد.

فیل در تاریکی بر اساس اقتباسی از رمانی به همین نام به قلم قاسم هاشمی نژاد، نوشته شده است.

این رمان یکی از اولین و تاثیرگذارترین رمان های پلیسی، جنایی نوآر ایرانی محسوب می شود و در نمایش هم با چنین حال و هوایی مواجه هستیم.

این نمایش صفحه ای از دهه 50 را به روی تماشاگران می گشاید تا آن ها برای مدت زمانی در حال و هوای آن روزگار با داستان این نمایش همراه شوند.

بازیگران با بازی ماهرانه و طراحی صحنه و موسیقی از دیگر ویژگی های خوب فیل در تاریکی است که تماشاگر را با خود همراه می کند.

با وجود اینکه نمایش داستانی جنایی را روایت می کند، برخی دیالوگ های طنزآلود را در خود جای داده که جذابیت داستان را برای مخاطب بیشتر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیم نگاهی به دو تئاتر پنجمین روز فجر / از یک روایت جنایی تا برداشت آزاد

نیم نگاهی به دو تئاتر پنجمین روز فجر / از یک روایت جنایی تا برداشت آزاد