مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 بهمن 1397 ساعت 12:402019-02-13سياسي

یک سوم ازدواج های ایران در سال 96 منجر به طلاق شد/ هر ساعت 21 طلاق


رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق با بیان اینکه در سال 96 در ایران ساعتی 21 واقعه طلاق و 70 واقعه ازدواج به ثبت رسید،گفت: در کل نزدیک به یک سوم ازدواج های ایران در سال 96 منجر به طلاق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی مظفری صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب جهت تبیین دستاوردهای مهم و کلان قوه قضاییه در حوزه ازدواج و طلاق، اظهار کرد: این نشست به نمایندگی از قوه قضاییه برگزار می شود.

تیرماه 1395 مسئولین عالی رتبه قوه قضاییه دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که در آن دیدار تذکراتی در رابطه با افزایش طلاق توافقی در جامعه توسط مقام معظم رهبری داده شد و خواسته شد تا با اتخاذ تدابیری روند صعودی طلاق توافقی کاهش یابد.

پس از دستور مقام معظم رهبری طی جلسات کارگروهی آسیب شناسی شد و علل مختلف مانند عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و …در رابطه با طلاق توافقی با محوریت شورای انقلاب فرهنگی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و کانون سردفتران ازدواج و طلاق بررسی شد.

وی یکی از علل افزایش طلاق در کشور را مشکلات قانونگذاری دانست و عنوان کرد: تا قبل از سال 1371 زوجین برای طلاق توافقی نیازی به مراجعه به دادگاه خانواده نداشتند و مستقیم به دفاتر طلاق می رفتند و طلاق خود را ثبت می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سوم ازدواج های ایران در سال 96 منجر به طلاق شد/ هر ساعت 21 طلاق

یک سوم ازدواج های ایران در سال 96 منجر به طلاق شد/ هر ساعت 21 طلاق