مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 10:252019-01-23اقتصادي

سازوکار مالی آماده شد؛ سوییس منتظر پول ایران


رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس گفت: کانال مالی سوییس آماده راه اندازی شده و ویژگی های عملیاتی آن اعلام شده است اما فعلاً منتظر ورود پول ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، یک ماه پس از آنکه وزیر تجارت سوییس اعلام کرد این کشور به دنبال ایجاد یک کانال مالی مستقل برای ادامه تجارت با ایران است، اکنون خبرها از آماده شدن این سازوکار تازه حکایت دارد.

شریف نظام مافی با اشاره به ضرورت تزریق پول به کانال مالی سوییس گفت: در حال حاضر پولی متعلق به ایران در اروپا وجود ندارد و بیشتر پول های ایران در کشورهای واردکننده نفت یعنی هند، عراق، چین و کره جنوبی است.

به گفته نظام مافی در صورت ورود پول نفت ایران از آسیا به اروپا، کانال مالی سوییس بلافاصله آغاز به کار خواهد کرد.

او افزود: در دوره قبلی تحریم ها زمانی که سوییس قصد داشت کانال مالی مشابهی راه اندازی کند، به بانک هایی که مجوز انتقال پول ایران را دریافت کرده بودند، 24 ساعت فرصت داده شد تا پول های ایران را از ژاپن به سوییس منتقل کنند.

نظام مافی یادآور شد که در دوره قبل وزارت خزانه داری آمریکا مجوز لازم را صادر کرده بود و اکنون نیز انتقال پول نیازمند مجوز آمریکاست؛ موضوعی که طی ماه های گذشته محور مذاکرات دولت سوییس با دولت آمریکا بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار مالی آماده شد؛ سوییس منتظر پول ایران

سازوکار مالی آماده شد؛ سوییس منتظر پول ایران