مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آذر 1397 ساعت 09:102018-12-21سياسي

سیر مسیر قهقرایی شاخص فعالیت های صنعتی در کشور


یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نسبت به سیر مسیر قهقرایی شاخص فعالیت های صنعتی در کشور هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هادی قوامی در جلسه ای که با حضور رییس جهاد دانشگاهی، صنعت گران، پژوهشگران و روسای دانشگاه های اسفراین در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه آنچه که در حال حاضر مهم است ارتباط میان دانشگاه با جامعه و از همه مهم تر با صنعت است، افزود: باید علوم را در صنعت و ماشین الات متبلور کنیم.

قوامی ادامه داد: اگر به آمار 50 سال گذشته در دنیا نگاهی بیندازیم مشاهده می کنیم که نسبت پس انداز به تولید ناخالص داخلی 20 درصد است که باید این پس انداز منبع تشکیل سرمایه شود و این سرمایه نیز در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود تا علوم تبدیل به اشتغال شود.

وی با بیان اینکه اما در ایران طی 50 سال گذشته این نسبت 40 درصد بوده است، اظهار کرد: اما این 40 درصد پس انداز کجاست؟ نماینده مردم اسفراین در مجلس تصریح کرد: تولید مقالات ISI در ایران عالی بوده اما در همه مواقع نیاز نیست که مرزهای علم را درنوردیم بلکه خیلی از مشکلات با پژوهش های ساده نیز حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: رتبه مقالات ISI ایران در دنیا 16 است اما رتبه فضای شاخص کسب و کارمان در دنیا 128 است و باید این همه علم تولید شده در کشور تبدیل به حوزه کسب و کار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر مسیر قهقرایی شاخص فعالیت های صنعتی در کشور

سیر مسیر قهقرایی شاخص فعالیت های صنعتی در کشور