مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آذر 1397 ساعت 13:552018-12-13اجتماعي

تغییر کاربری اراضی اطراف یکی از زنده ترین تالابهای غرب کشور!


رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: اسناد حدود 120 هکتار از اراضی اطراف تالاب بیشه دالان تغییر کاربری شده و در مراحل صادر شدن برای برخی از کشاورزان مجاور تالاب است.

- تغییر کاربری اراضی اطراف یکی از زنده ترین تالابهای غرب کشور! رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: اسناد حدود 120 هکتار از اراضی اطراف تالاب بیشه دالان تغییر کاربری شده و در مراحل صادر شدن برای برخی از کشاورزان مجاور تالاب است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی مصطفی‎وند در کارگاه تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب بیشه دالان اظهار کرد: از 913 هکتار بیشه دالان 450 هکتار از تالاب به زیر آب رفته و 400 هکتار دیگر قابل احیاء است.

وی تصریح کرد: این منطقه محل اعتباری ندارد و در این راستا در مرحله اول، پروژه، مصوب و اهداف آن باید مشخص شود تا شورای برنامه ریزی شهرستان برای احیای آن اعتباری خاص تعیین کند.

مصطفی‎وند ادامه داد: آگاه سازی بستر اولیه احیای تالاب است که با افزایش میزان آگاهی روستاییان از منافع تالاب و ارتقاء مشارکت در حفظ و احیای آن محقق می شود.

امید می ‎ رود در ارتقاء معیشت پایدار روستاییان، حفظ اکوسیستم، چراگاه، زیست بوم، زیستگاه پرندگان مهاجر و تنوع زیست محیطی دفع آفات منطقه تالاب اقدامات لازم صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری اراضی اطراف یکی از زنده ترین تالابهای غرب کشور!

تغییر کاربری اراضی اطراف یکی از زنده ترین تالابهای غرب کشور!