مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آذر 1397 ساعت 15:002018-12-08بين الملل

کاوشگر چینی عازم نیمه تاریک ماه شد


چین در آخرین ساعات روز جمعه، فرودگر و کاوشگر
 چانگ ای-4 را برای مطالعه آن نیمه از ماه که ساکنان زمین هیچ گاه آن را نمی بینند و همیشه تاریک است، - چین در آخرین ساعات روز جمعه، فرودگر و کاوشگر "چانگ ای-4" را برای مطالعه آن نیمه از ماه که ساکنان زمین هیچ گاه آن را نمی بینند و همیشه تاریک است، به فضا فرستاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، چین دیشب کاوشگر و فرودگر چانگ ای-4 (Chang e-4) را به فضا پرتاب کرد که در صورتی که همه چیز خوب پیش برود، طی هفته های آینده بر نیمه دورتر ماه فرود خواهد آمد.

این اولین ماموریت فرودی در آن سوی ماه است که نمی توان از زمین آن را دید.

در حالی که چین اطلاعات زیادی در مورد این ماموریت به اشتراک نگذاشته است، یک مطالعه منتشر شده در اوایل سال جاری به ما نگاهی اجمالی از آن را ارائه می دهد.

اگر این ماموریت با موفقیت همراه شود، دانشمندان را در شناخت این نیمه کمتر شناخته شده کمک خواهد کرد و بینش جدیدی را در مورد برخی از تفاوت های پیش بینی شده بین دو نیمه ماه ارائه خواهد داد.

براساس مطالعه مذکور، هدف این فرودگر، دهانه بزرگ ون کارمن(Von Karman) است و هنگامی که در آن فرود بیاید، همراه با کاوشگر، خاک ماه را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و ساختار زیربنایی آن و باد خورشیدی را مطالعه و بررسی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوشگر چینی عازم نیمه تاریک ماه شد

کاوشگر چینی عازم نیمه تاریک ماه شد