مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آبان 1397 ساعت 15:302018-11-13اقتصادي

تشکیل بانک قنات های خراسان شمالی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بانک جامع اطلاعات قنات های استان با هدف افزایش استحصال آب تهیه و تدوین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی این سازمان، عبدالله یوسفی اظهار کرد: خراسان شمالی دارای 629 رشته قنات با 85 میلیون متر مکعب آبدهی در سال است.

وی گفت: بانک جامع اطلاعات قنات های استان به منظور دسترسی به آخرین اطلاعات و وضعیت این منابع آبی تهیه و در سامانه ملی قنوات بارگذاری شده که در مدیریت بهره برداری و نگهداری بسیار موثر بوده است.

وی افزود: 629 رشته قنات برای آبیاری 31 هزار و 300 هکتار کشتزار و باغ است که خشکسالی و کاهش بارندگی ها در سنوات اخیر بر آبدهی آن ها تأثیر منفی داشته است.

یوسفی اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ، پایداری، تداوم پتانسیل آبدهی قنوات و کاهش اثرات خشکسالی این منابع آبی پایدار نیازمند لایروبی، احیا و مرمت و بازسازی مستمر در استان است که هر سال به نسبت اعتبارات ابلاغی به این سازمان، اقدامات اجرایی لازم صورت می گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به اجرای سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: پارسال 180 میلیارد ریال از اعتبارات ملی تملک دارایی های سرمایه ای، سفر رهبر انقلاب به استان و نیز استانی ابلاغ شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل بانک قنات های خراسان شمالی

تشکیل بانک قنات های خراسان شمالی