مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مهر 1397 ساعت 12:502018-10-10سياسي

پیوستن به cft اهرم فشار آمریکا بر مبادلات بانکی کشور را بر می دارد


یک وکیل دادگستری در رابطه با تصویب لایحه cft توسط مجلس گفت: اگر به cft نمی پیوستیم اهرمی به آمریکا داده می شد که اگر نتوانست با خروج از برجام مبادلات بانکی ما را ممنوع کند، - حداقل با نپیوستن ما به cft و fatf بتواند از این اهرم برای جلوگیری از مبادلات بانکی یا فشار بر کشور ما استفاده کند.

هوشنگ پوربابایی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی از تصویب لایحه cft که اخیراً توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد اظهار کرد: Cft یکی از لوایج چهارگانه fatf است و fatf یک نهاد یا سازمان بین المللی برای رسیدگی به نحوه تأمین مالی گروه های تروریستی می باشد.

فی نفسه و در ظاهر امر این اقدام، اقدام پسندیده ای است و کشورها را مجاب و موظف می کند که امور بانکی یا مبادلات ارزی خود را در صورتی که این سازمان مطالبه کند به صورت شفاف برای رهگیری سازمان های تروریستی اعلام کنند تا از شیوع این پدیده خطرناک جلوگیری شود.

وی افزود: آنچه که باعث بروز برخی نگرانی ها در کشور شده و بعضی از مخالفان به آن دامن می زنند، بحث در خصوص نحوه تعریف تروریست است.

بعضی ها معتقدند که کمک به یک سری گروه ها که اقدامات تروریستی هم انجام نمی دهند برای حفظ منافع امنیت ملی کشورشان موثر بوده و همه کشورهای جهان نیز این شیوه را انجام می دهند که بزرگترین کشور در این خصوص آمریکاست که برای حفظ امنیت خود حتی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستن به cft اهرم فشار آمریکا بر مبادلات بانکی کشور را بر می دارد

پیوستن به cft اهرم فشار آمریکا بر مبادلات بانکی کشور را بر می دارد