مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 شهریور 1397 ساعت 12:312018-09-22پزشكي

ساخت نوعی ریز زیست حسگر تشخیصی سرطان پستان


پژوهشگران گروه پژوهشی زیست مواد و مهندسی بافت پژوهشکده معتمد- مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی موفق به ساخت نوعی ریز زیست حسگر تشخیصی سرطان پستان شده اند که قادر است سلول های توموری در گردش خون را اندازه گیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی، دکتر سید مرتضی نقیب مجری این طرح با اشاره به اینکه، تشخیص زودرس سرطان از مهمترین عوامل در درمان یا پیشگیری از رشد آن محسوب می شود؛ گفت: از بین روش های تشخیصی، بیوسنسورها توجه بسیاری از محققین را به دلیل استفاده آسان، سرعت عملکرد بالا، دقت و حساسیت زیاد و انتخاب پذیری قابل قبول، به خود جلب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت سریع نانومواد بر اساس زیست حسگرهای الکتروشیمیایی تأثیر عمده آن ها را بر تشخیص سرطان در آینده ای نزدیک نشان می دهند؛ افزود: حساسیت فوق العاده بالای برخی نانوذرات بر اساس پروتکل های حسگری الکتروشیمیایی احتمال تشخیص بیومارکرهای سرطان که نمی توانند توسط روش های معمول اندازه گیری شوند را افزایش می دهد و می تواند منجر به تشخیص زودهنگام بیماری شود.

دکتر نقیب، عضو هیات علمی پژوهشکده معتمد در ادامه تصریح کرد: در این تحقیق یک بیوسنسور بر پایه ساختارهای نانو با دقت، حساسیت و گزینش پذیری بالا پیشنهاد داده شد که از تلفیق خواص پلیمرها و نانو ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نوعی ریز زیست حسگر تشخیصی سرطان پستان

ساخت نوعی ریز زیست حسگر تشخیصی سرطان پستان