مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 شهریور 1397 ساعت 00:252018-09-21اقتصادي

بازهم اوضاع به نفع پتروشیمی ها شد


درپی درخواست اتاق بازرگانی ایران برای اصلاح پیمان سپاری ارزی، رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی اعلام کرد که اصلاح صورت گرفته، بازهم به نفع پتروشیمی و صنایع بزرگ شد.

- از سوی دیگر فاصله 50 درصدی نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه نیما جذابیت واردات را افزایش می دهد و احتمال تکرار اشتباهات و مشکلات قبلی را بیشتر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندی پیش رییس اتاق بازرگانی ایران طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور، ضمن اشاره به نبود بستر لازم برای اجرای دستورالعمل طرح پیمان سپاری ارزی، خواستار اعمال اصلاحاتی در این طرح شد.

وی با تاکید بر ضرورت اجتناب از صدور بخشنامه های پیاپی بدون توجه به سازوکارهای اجرایی آن ها ، با ارائه هشت راهکار خواستار اصلاح دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی شد که در آن با اشاره به کاستی های موجود، صراحتا اعلام کرد که اتاق بازرگانی ایران با اجرای طرح پیمان سپاری موافق نیست .

در این باره محمد لاهوتی - رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران، در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: تفاوت اصلاحیه صورت گرفته در این است که برای تمام کالاها اعم از شرکت های کوچک و بزرگ که برای برگشت ارز حاصل از صادراتشان مهلت در نظر گرفته شده، پتروشیمی ها، فلزات رنگی و فولادی ها نیز مشروط بر تایید وزارت صمت می توانند به غیر از عرضه ارز ساما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازهم اوضاع به نفع پتروشیمی ها شد

بازهم اوضاع به نفع پتروشیمی ها شد