مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 شهریور 1397 ساعت 11:202018-09-08سياسي

از ورود کمیته برای جلوگیری از حاشیه نشینی تا هم کاسه شدن با مؤسسات خیریه


مدیرکل کمیته امداد استان همدان با حضور در دفتر ایسنا، درباره اقدامات این نهاد برای خودکفایی مددجویان گفت: کمیته امداد برای ایجاد مشاغل بیشتر به سمت مشاغل روستایی می رود تا از مهاجرت و حاشیه نشینی جلوگیری کند.

- پیمان ترکمانه در گفت وگو با ایسنا، افزود: در این امر شاهد مهاجرت معکوس هم بوده ایم به طوریکه با ایجاد شغل در روستاها خانواده هایی مهاجرت کرده و از شهر به روستای خود بازمی گردند.

وی بیان کرد: در خودکفایی دو مسأله وجود دارد؛ یکی افرادی که ظرفیتی برای فعالیت دارند اما نیاز به حمایت و هدایت دارند و دوم پیرزن و پیرمردهایی که تا روزی که زنده هستند باید مخارج آنها را تأمین کرد.

ترکمانه با بیان اینکه بعد از ارائه آموزش های رایگان به افراد مستعد، برایشان امکانات لازم را فراهم آورده سپس مدتی آنها را تحت نظارت قرار می دهیم، ادامه داد: مؤلفه نخست خودکفایی قطع مستمری ماهیانه است که از 6 ماه تا 2 سال تحت پوشش هستند سپس با قطع مستمری خودکفای مطلق می شوند.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست های اصلی کمیته امداد تحکیم بنیان خانواده است به طوریکه مجموعه ای حمایتگر خانواده را به سمت مشاغل حتی خرد و خانگی ببرد البته 63 درصد اشتغالزایی مربوط به ایجاد تولیدی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ورود کمیته برای جلوگیری از حاشیه نشینی تا هم کاسه شدن با مؤسسات خیریه

از ورود کمیته برای جلوگیری از حاشیه نشینی تا هم کاسه شدن با مؤسسات خیریه