مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 شهریور 1397 ساعت 15:022018-08-29اقتصادي

عرضه نفت در بورس، گامی موثر برای بی اثر کردن تحریم های نفتی


نفت در بورس از جمله راهکار های خنثی سازی تحریم های نفتی است که با مشارکت بخش خصوصی در صادرات نفت، باعث تداوم صادرات نفت به قیمت مناسب و همچنین مانع بلوکه شدن درآمد های حاصله از آن می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با توجه به بازگشت تحریم های نفتی آمریکا از اواسط آبان ماه، این امکان وجود دارد که صادرات نفت کشور مانند اوایل دهه 90 کاهش یافته و به نصف برسد که با توجه به وابستگی اقتصاد کشور به درآمد های نفتی، در صورت عدم ارائه و پیاده سازی راه حل های جایگزین، در آینده شاهد چالش ها و شوک های جدی به اقتصاد کشور خواهیم بود.

در این بین کارشناسان معتقدند که سه گزینه و میانبر برای فروش نفت در دوران تحریم های نفتی می تواند گره گشای فروش نفت باشد این گزینه ها شامل فروش نفت به قیمت کمتر از بازار جهانی، فروش نفت از سوی واسطه ها نظیر تجربه فروش نفت از سوی بابک زنجانی و عرضه نفت در بورس و مشارکت بخش خصوصی است.

در این بین بررسی های صورت گرفته نشان میدهد که عرضه نفت در بورس گزینه ی بهتری به نظر می رسد که در ادامه به مزایای آن پرداخته می شود.

مزایای عرضه نفت در بورس چیست؟1- تداوم صادرات نفت ایران با قیمت مناسب: با فروش نفت در قالب محموله های کوچک و متوسط به بخش غیردولتی، امکان شناسایی خریداران نفت ایران توسط آمریکا کاهش می یابد و ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه نفت در بورس، گامی موثر برای بی اثر کردن تحریم های نفتی

عرضه نفت در بورس، گامی موثر برای بی اثر کردن تحریم های نفتی