مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 مرداد 1397 ساعت 01:402018-08-21سياسي

نشان جانباختگان چالدران زیر آفتاب می پوسد!


یک طرف سنگ قبرهای جان باختگان جنگ چالدران را در حیاط و بعضا روی یکدیگر انباشته کرده اند و در بخش دیگر این محوطه جهانی حریم، عرصه و حریم منظری محوطه با هر چیز که این روزها می تواند بلبشویی تاریخی برای یک محوطه ی جهانی مانند «شیخ صفی الدین اردبیلی» ایجاد کند، - گزارشی از آخرین وضعیت محوطه جهانی شیح صفی الدین اردبیلی نشان جانباختگان چالدران زیر آفتاب می پوسد! یک طرف سنگ قبرهای جان باختگان جنگ چالدران را در حیاط و بعضا روی یکدیگر انباشته کرده اند و در بخش دیگر این محوطه جهانی حریم، عرصه و حریم منظری محوطه با هر چیز که این روزها می تواند بلبشویی تاریخی برای یک محوطه ی جهانی مانند شیخ صفی الدین اردبیلی ایجاد کند، پر شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجموعه جهانی مذهبی شیخ صفی الدین اردبیلی که به نام مؤسس مکتب عرفانی صفویه، حدود هشت سال پیش در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید، بیش از هفتصد سال قبل احداث شد، مکانی که در طول سال ها و به خصوص بعد از ایجاد دولت صفوی، به یکی از زیارتگاه های مهم ایران تبدیل شد.

اما این مکان مهم و تاریخی که بیشترین درجه اهمیت خود را در سده های هشت تا سیزده هجری به عنوان یکی از بزرگ ترین تشکیلات مذهبی عرفانی ایران به دست آورد، امروز با صحن ها و حیاط های تودر تو 16 فضای اصلی را در خود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشان جانباختگان چالدران زیر آفتاب می پوسد!

نشان جانباختگان چالدران زیر آفتاب می پوسد!