مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مرداد 1397 ساعت 16:252018-08-19پزشكي

حمایت درست خانواده ها، از اعتیاد فرزندان پیشگیری می کند


خانواده با حمایت درست و صحیح می تواند از بروز یا افزایش اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی در فرزندش پیشگیری کند.

- یک متخصص علوم رفتاری گفت: خانواده با حمایت درست و صحیح می تواند از بروز یا افزایش اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی در فرزندش پیشگیری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهناز حاج بیگی با بیان اینکه میزان ابتلا به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی در میان جوانان موجب نگرانی است، اظهار کرد: با وجود اقدامات مختلف قانونی برای کنترل مواد مخدر در کشور متاسفانه روند اعتیاد در بین جوانان هنوز کنترل نشده ، بویژه افزایش مصرف مخدرهای صنعتی از مشکلات فعلی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل، در مسیر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید به نقش مهم سلامت خانواده و به کارگیری روش ها و مهارت‎های موثر فرزندپروری در رشد سالم فرزندان توجه کرد، اگر چه عوامل ژنتیک، ذاتی و محیطی در شکل گیری ویژگی ها و تکامل کودک نقش دارند اما فرایندهای خانوادگی نیز در این راستا حائز اهمیت هستند.

این متخصص علوم رفتاری با اشاره به اینکه فرزندپروری درست یک عامل محافظ قدرتمند است، گفت: خانواده ها می توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی، قانونگذاری مناسب و نظارت بر زندگی فرزندان، آنان را از بسیاری رفتارهای مشکل ساز و پر خطر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت درست خانواده ها، از اعتیاد فرزندان پیشگیری می کند

حمایت درست خانواده ها، از اعتیاد فرزندان پیشگیری می کند