مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 ساعت 10:462016-05-11بين الملل

آیا جنبش پارلمان مردمی به دنبال انقلاب رنگی در قرقیزستان است


اوایل ماه گذشته فعالان جنبش تازه تاسیس موسوم به پارلمان مردمی اظهار داشتند که در تاریخ 28 آوریل در میدان مرکزی بیشکک تجمع اعتراضی با حضور بیش از 20 هزار نفر برگزار می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم" به نقل از روزنامه وچرنی بیشکک، آن زمان تعداد زیادی از تحلیلگران ابراز تردید نمودند که این جنبش جدید قادر به جمع آوردن 20 هزار نفر باشد.

برخی از تحلیل گران معتقدند که این جنبش جدید به سفارش تیم طرفداران عسگر آقایف، رییس جمهور اسبق قرقیزستان تشکیل گردیده و از پوشش مالی او برخوردار می باشد.

در واقع تعداد معترضین در روز 28 آوریل به 10 نفر رسید و در نتیجه تجمع تظاهرات آنچنانی روی نداد.

اخیرا بک بولوت تالگار بکوف، یکی از رهبران این جنبش جدید اظهار داشت که خود فعالان جنبش بنا به دلایلی از برگزاری تظاهرات در تاریخ فوق خودداری نموده و هم اکنون تصمیم دارند در تاریخ 12 ماه مه با حضور بیش از 50 هزار نفر برگزار نمایند.

شایان ذکر است تیراژ نشریه ای که بیانیه فعالان جنبش جدید را منتشر کرد در روزهای معمولی در مجموع به سه هزار می رسد اما در روز انتشار بیانیه به 50 هزار رسید.

بنا به گفته برخی از تحلیلگران هزینه چاپ و توزیع نشریه توسط تیم آقایف پرداخت شده اما برخی دیگر از تحلیلگران بر این نظر هستند که این هزینه را نهادهای زیر نظر دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا جنبش پارلمان مردمی به دنبال انقلاب رنگی در قرقیزستان است

آیا جنبش پارلمان مردمی به دنبال انقلاب رنگی در قرقیزستان است