مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 فروردین 1395 ساعت 16:362016-03-24فرهنگي

کاخ بردک سیاه با قدمتی 2500 ساله مورد بازدید گردشگران در دشتستان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: کاخ بردک سیاه با قدمتی 2 هزار و 500 ساله که از آن آثار مهمی کشف شده این روزها مورد بازدید گردشگران در دشتستان قرار دارد.

- محمد ابراهیم فروزانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر" با بیان اینکه استان بوشهر دارای آثار تاریخی ویژه و منحصر بفردی دارد اظهار داشت: تاکنون بخشی از آثار باستانی استان بوشهر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

وی با اشاره به آثار باستانی بردک سیاه در دشتستان گفت: مجموعه کاخ هخامنشی بردک سیاه با قدمتی دوهزارو 500 ساله در دوران دوره داریوش هخامنش ساخته شده است .

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه این کاخ در دو کیلومتری روستای درودگاه دشتستان در بین نخلستانهای این روستا قرار گرفته افزود: این مجموعه یکی ازپایگاه های مهم نظامی هخامنشیان برای تسلط بیشتر بر خلیج فارس احداث شده بود.

فروزانی با بیان اینکه این کاخ بعدا توسط دشمنان آن دوره مورد حمله قرار گرفت و به آتش کشیده و تخریب شد گفت: آثار سوختگی دراین مکان از حمله و سوختگی حکایت دارد.

وی از کشف آثار مهم در کاخ بردک سیاه دشتستان خبرداد و بیان کرد: دراین مجموعه کتیبه خط میخی، مجسمه شاهزاده و اشیا زرین و ارزشمندی نیز کشف و پیدا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ بردک سیاه با قدمتی 2500 ساله مورد بازدید گردشگران در دشتستان

کاخ بردک سیاه با قدمتی 2500 ساله مورد بازدید گردشگران در دشتستان