مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 آذر 1394 ساعت 13:262015-12-11سياسي

شرح حالی از سیّد هاشم حدّاد از شاگردان آیت الله سید علی قاضی طباطبایی


سیّد هاشم حدّاد از بزرگان شاگردان آیت الله سید علی قاضی طباطبایی بود که در کربلا زندگی میکرد و تحت نظر شخص ایشان به مرتبه روح مجّرد و عالیترین مقامات عرفانی رسیده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رسانه های خبرگزاری تسنیم"، حمید بعیدی نژاد در اینستاگرام خود نوشت:سیّد هاشم حدّاد از بزرگان شاگردان آیت الله سید علی قاضی طباطبایی بود که در کربلا زندگی میکرد و تحت نظر شخص ایشان به مرتبه روح مجّرد و عالیترین مقامات عرفانی رسیده بود.

اما شخصیت ایشان تا همین اواخر جز برای خواص مجهول بود تا آنکه عالم بزرگوار مرحوم آیت الله حسینی تهرانی که سالهای زیادی مستقیما محضرسید هاشم حداد را درک فرموده بودند با نوشتن کتاب "روح مجرّد" در معرفی مقام علمی و معنوی ایشان خدمت بزرگی به جهان اسلام نمودند.

برای باز شدن باب آشنایی خوانندگان عزیز با برخی حالات ایشان که از نوادر روزگار بودند، خلاصه ای از بخش اول کتاب در معرفی حالات ظاهری ایشان تقدیم می شود: شغل سید در آن زمان که به حجّ بیت الله الحرام مشرّف نشده بودند، نعل سازی و نعل کوبی به پای اسبان بود، و لذا به سیّد هاشم نعل بند در میان رفقا شهرت داشت .

بعداً یکی از مریدان ایشان این شهرت را احتراماً به حدّاد یعنی آهنگر تغییر داد و رفقا هم از آن به بعد ایشان را حدّاد خواندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرح حالی از سیّد هاشم حدّاد از شاگردان آیت الله سید علی قاضی طباطبایی

شرح حالی از سیّد هاشم حدّاد از شاگردان آیت الله سید علی قاضی طباطبایی