مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 08:252023-05-30بين الملل

ایروان و باکو در آستانه مذاکرات جدید صلح به تبادل اتهامات پرداختند


ارمنستان و جمهوری آذربایجان دو روز قبل از گفت وگوهای جدید با هدف انعقاد توافقنامه صلح برای حل مناقشه چند دهه بر سر منطقه قره باغ کوهستانی دوباره اتهامات خود را رد و بدل کردند.

- ارمنستان و جمهوری آذربایجان دو روز قبل از گفت وگوهای جدید با هدف انعقاد توافقنامه صلح برای حل مناقشه چند دهه بر سر منطقه قره باغ کوهستانی دوباره اتهامات خود را رد و بدل کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو جمهوری شوروی سابق بر سر منطقه ای که به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته می شود؛ اما اکثرا ارمنی هستند، جنگیده اند.

در سال 2020، آذربایجان بخش هایی از این منطقه را که طی درگیری ها همزمان با فروپاشی حکومت شوروی در اوایل دهه 1990 از دست داده بود، دوباره به دست آورد.

به نظر می رسد مذاکرات صلح در چند هفته گذشته پیشرفت داشته است و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان کنترل قره باغ توسط آذربایجان را تایید کرده است.

با این حال، روز دوشنبه، ارمنستان پس از آنکه الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان خواستار انحلال دولت محلی جدایی طلب در قره باغ شد، جمهوری آذربایجان را به تهدید به توسل به زور متهم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ارمنستان آمده است که علی اف در حال تهدید نسل کشی است و راه را برای اقدام تجاوزکارانه دیگری علیه ساکنان قره باغ هموار می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایروان و باکو در آستانه مذاکرات جدید صلح به تبادل اتهامات پرداختند

ایروان و باکو در آستانه مذاکرات جدید صلح به تبادل اتهامات پرداختند