مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 12:252023-06-06اقتصادي

تاکید ترکمنستان و گرجستان بر توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری


در دیدار وزیر تجارت و روابط اقتصادی خارجی ترکمنستان و نخست وزیر گرجستان بر علاقه مندی دو طرف نسبت به توسعه روابط اقتصادی و تجاری تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار بگنچ گوچمولایف وزیر تجارت و روابط اقتصادی خارجی ترکمنستان و رییس بخش ترکمنی کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور و ایراکلی گاریباشویلی نخست وزیر گرجستان بر علاقه مندی دو طرف نسبت به توسعه روابط اقتصادی و تجاری تاکید شد.

گوچمولایف و گاریباشویلی از رشد فعال روابط ترکمنستان و گرجستان و همچنین تجربه مثبت همکاری های چندجانبه در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای اظهار رضایت کردند.

دو طرف در مورد سایر موضوعات مهم روابط دوجانبه، از جمله وضعیت موجود و چشم انداز تعاملات تجاری و اقتصادی، ایجاد انگیزه برای افزایش سطح مبادلات بازرگانی، توسعه همکاری ها در زمینه صنایع، حمل و نقل و بخش سوخت و انرژی بحث و تبادل نظر کردند.

در این راستا نقش کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ترکمنستان و گرجستان که نشست جدید خود را در تفلیس برگزار کرد، مهم ارزیابی شد.

وزیر تجارت و روابط اقتصادی خارجی ترکمنستان همچنین با لوان داویتاشویلی وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان که مسئولیت ریاست بخش گرجی کمیسون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور را بر عهده دارد، دیدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید ترکمنستان و گرجستان بر توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری

تاکید ترکمنستان و گرجستان بر توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری