جمعه، 31 فروردین 1403 - Thu, 18th Apr 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,379.30
طلای 18 38,298,000
سکه امامی 449,020,000
بهار ازادی 411,900,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
معرفی و خرید انواع کابل کامپیوتر
بروزرسانی: 03:15

معرفی و خرید انواع کابل کامپیوتر



https://www.ghatreh.com/image/larg/computercable0000.jpg
اگر از رایانه استفاده می کنید حتماً نیاز به معرفی و خرید انواع کابل کامپیوتر خواهید داشت. دستگاه های مختلفی وجود دارند که برای استفاده از آن ها باید اتصال سیمی با کابل برقرار شود. بدون برقراری ارتباط با کابل امکان استفاده از آن ها وجود نخواهد داشت.

این کابل ها شامل کابل های صوتی و تصویری، کابل های انتقال اطلاعات، انواع کابل برق منبع تغذیه کامپیوتر و لپ تاپ، کابل شبکه و ... می باشند. در ادامه به معرفی کامل آن ها جهت خرید انواع کابل کامپیوتر خواهیم پرداخت.

 

خرید انواع کابل کامپیوتر

1- کابل HDMI

انواع کابل های HDMI امکان انتقال صدا و تصویر را به صورت همزمان برای شما فراهم می کنند. این کابل ها دارای انواع مختلفی بوده که در شکل کانکتور، نرخ ارسال، کانال های صوتی،  رزولوشن وبا یکدیگر متفاوت می باشند. از لحاظ ظاهری به دسته های HDMI-A، HDMI-B، HDMI-C و HDMI-D تقسیم می گردند. همچنین از لحاظ ورژن دارای انوع HDMI 1.0، HDMI 1.1،HDMI 1.2 ،HDMI 1.3 ، HDMI 1.4 و  HDMI 2.0تقسیم می شوند.

اگر نیاز دارید کامپیوتر و یا لپ تاپ خود را جهت تماشای فیلم به تلوزیون و یا یک نمایشگر بزرگ متصل کنید به جای خرید انواع کابل کامپیوتر تنها به یک کابل HDMI نیاز خواهید داشت. همچنین اتصال کنسول بازی، انواع گیرنده، دوربین های فیلم برداری پیشرفته و ... با استفاده از این کابل امکان پذیر میباشد.

 https://www.ghatreh.com/image/larg/computercable00001.jpg

2- کابل تبدیل HDMI

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم برای استفاده بسیاری از دستگاه ها نیاز به کابل HDMI داریم. اما ممکن است هنگام اتصال دو دستگاه به یکدیگر یکی از آن ها این پورت را نداشته باشد. در این شرایط کابل های تبدیل HDMI کاربرد خواهد داشت.

کابل هایی جهت تبدیل HDMI به VGA و یا HDMI به VGA و صدا وجود دارند. در شرایطی که دستگاه های گیرنده و نمایشگر شما دارای پورت های متفاوت از هم (VGA و HDMI) باشند، می توانید با استفاده از این تبدیل آن ها را به یکدیگر متصل نمایید.

تبدیل HDMI به AV نیز وجود دارد که به شما امکان اتصال یک دستگاه با پورت HDMI را به نمایشگر دارای درگاه AV و یا بالعکس فراهم میسازد.

تبدیل های دیگری وجود دارند که پورت های HDMI شما را افزایش می دهند. به طور مثال اگر می خواهید چندین دستگاه را به تلویزیون خود متصل کنید و درگاه کافی ندارید می توانید از تبدیل هایی که یک پورت را به 2 و یا چند درگاه HDMI تبدیل می کند استفاده نمایید.

برل HDMI تبدیلی است که از دو جهت دارای پورت مادگی HDMI می باشد. در شرایطی که دو کابل HDMI کوتاه دارید و میخواهید آن ها را به صورت سری به یکدیگر متصل کنید و یک کابل بلند داشته باشید می توانید از برل HDMI استفاده نمایید.

تبدیل اکستندر HDMI از یک جهت دارای پورت نری HDMI و از جهت دیگر دارای دو پورت مادگی شبکه (RJ45) می باشد. با استفاده از یک جفت تبدیل اکستندر و دو کابل شبکه میتوانید به انتقال تصاویر در فواصل طولانی بپردازید.

3- کابل VGA

کابل های VGA تصویر را از گیرنده به نمایشگر منتقل می کنند. این کابل ها قدیمی بوده اما در خرید انواع کابل کامپیوتر از دسته های پرفروش می باشد. از پرکاربرد ترین استفاده هایی که از این کابل می شود انتقال تصویر از کیس به مانیتور می باشد. علاوه بر این از این کابل برای استفاده از لپ تاپ، ویدئو پرژکتور و ... استفاده میشود.

4- کابل تبدیل VGA

از تبدیل VGA به HDMI می توانید برای اتصال مانیتور خود به کنسول های بازی و یا سایر دستگاه های دارای پورت HDMI استفاده نمایید. علاوه بر این تبدیل VGA به AV نیز جهت انتقال تصویر از دستگاه های دارای پورت AV به نمایشگر های دارای پورت VGA و بالعکس طراحی شده اند.

کابل تبدیل 1 به 2 VGA نیز از سایر کابل هایی است که معمولاً طراحان در سبد خرید انواع کابل کامپیوتر خود قرار میدهند. این کابل می تواند یک گیرنده را به دو مانیتور متصل کرده و صفحه نمایشگر بزرگتری را در اختیار شما بگذارد.

5- کابل DVI

مانیتورهای LCD جدید دارای درگاه DVI می باشند. انتقال تصویر از طریق این کابل ها با کیفیت بیشتری نسبت به کابل های VGA انجام می شود. این کابل ها دارای انواع DVI-A، DVI-D و DVI-I می باشد. این کابل ها از لحاظ تعداد پین درگاه با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام به ترتیب برای انتقال آنالوگ، دیجیتال و آنالوگ و دیجیتال به صورت همزمان طراحی شده اند. هر کدام از این نوع کابل ها خود دارای دو نوع Single Link و Dual Link میباشد.

6- کابل تبدیل DVI

کابل های تبدیل DVI به HDMI و DVI به VGA وجود دارد. با استفاده از آن ها میتوانید پورت DVI دستگاه های مختلف را به HDMI و یا VGA تبدیل کنید.

7- کابل AV

اگر به دنبال خرید انواع کابل کامپیوتر جهت انتقال صدا و تصویر به صورت جداگانه هستید کابل های AV می توانند گزینه خوبی برای شما باشند. این کابل از هر جهت دارای سه کانکتور RCA بوده که صدای راست، چپ و تصویر را انتقال میدهند. این کابل در دستگاه های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

8- کابل تبدیل AV

با استفاده از کابل صدا 1 به 2 AV می توانید دو پورت صدای چپ و راست را به پورت جک 3.5 میلیمتری تبدیل نمایید. همچنین کابل های 1 به 3 نیز می توانند این کار را انجام دهند.

از کابل های تبدیل AV به PlayStation نیز می توانید برای اتصال دسته های بازی دارای این پورت استفاده نمایید. کابل AV به HDMI نیز امکان انتقال همزمان صدای راست، چپ و تصویر را برای شما فراهم می سازد.

9- کابل جک 3.5 میلیمتری

در بین خرید انواع کابل کامپیوتر صدا کابل های جک 3.5 میلیمتری از پرکاربرد ترین ها می باشند. این کابل های دارای سه نوع یک خط، دو خط و سه خط می باشد. این کابل ها به ترتیب صدای مونو، استریو و استریو با میکروفن دارند. به کابل هایی که در دو سر آن ها جک 3.5 میلیمتری دو خط وجود دارد کابل AUX گفته میشود.

 https://www.ghatreh.com/image/larg/computercable00002.jpg

 

10- کابل تبدیل جک 3.5 میلیمتری

از تبدیل 2 به 1 جک 3.5 میلیمتری میتوانید برای تبدیل دو پورت صدا و میکروفن کامپیوتر خود به یک پورت 3.5 میلیمتری سه خط استفاده نمایید. کابل تبدیل 1 به 2 جک 3.5 میلیمتری به صورت عکس تبدیل قبلی عمل کرده و برای تبدیل تک پورت 3.5 میلیمتری لپ تاپ ها به دو پورت جدای میکروفن و صدا استفاده نمایید.

11- افزایش طول

با خرید انواع کابل کامپیوتر افزایش طول میتوانید از دستگاه های خود در فاصله دورتری از کامپیوتر استفاده نمایید. به همین منظور کابل های افزایش طول USB و صدا با متراژهای متفاوت طراحی شده اند که از یک جهت دارای پورت نری و از جهت دیگر مادگی می باشند. اگر طول این کابل ها زیاد باشد ممکن است دچار افت سرعت شوند به همین منظور در برخی از آن ها تقویت کننده هایی تعبیه شده است که باعث افزایش سرعت انتقال می شود.

12- کابل پرینتر

پرینترها برای اتصال به کامپیوتر به کابل نیاز دارند. نوع کانکتور این کابل می تواند USB، Type-C و یا پارالل باشد. دارای طول های مختلفی بوده که با استفاده از آن ها میتوانید پرینتر را در فاصله مورد نظر خود از کامپیوتر قرار دهید.

13- کابل USB لینک

از کابل لینک برای اتصال دو لپ تاپ به یکدیگر و یا اتصال کولپد و سایر دستگاه های دارای پورت USB به کامپیوتر و لپ تاپ استفاده می شود. این کابل ها می تواند USB2.0 و یا USB3.0 باشد.

14- کابل تبدیل USB

با استفاده از کابل های USB می توانید دستگاه های دارای پورت های مختلف را از طریق درگاه USB به کامپیوتر متصل نمایید. کابل تبدیل USB  به RS232 امکان اتصال دستگاه های دارای پورت سریال را به کامپیوتر فراهم می سازد. هنگام خرید دقت داشته باشید که کابل مورد نیاز شما باید پورت RS232 نری و یا مادگی داشته باشد.

کابل های تبدیل USB به PS2 نیز وجود دارند که پورت USB آن ها مادگی و پورت PS2 آن ها نری و یا بالعکس می باشد. با استفاده از این تبدیل ها می توانید ماوس و کیبورد های دارای پورت USB را به کامپیوتر های دارای درگاه PS2 و یا ماوس و کیبورد های دارای درگاه PS2 را به کامپیوتر های دارای درگاه USB متصل نمایید.

15- کابل برق

کابل برق از یک جهت به منبع نغذیه یا پاور کامپیوتر یا لپ تاپ و از جهت دیگر به برق شهری متصل می شوند. این کابل ها دارای سه نوع کابل برق سه پین منبع تغذیه کامپیوتر، کابل برق سه پین منبع تغذیه لپ تاپ و کابل های برق دو پین می باشند.

 این کابل ها می بایست به صورت پیوسته به منبع تغذیه برق رسانی کنند به همین جهت قطر آن ها معمولاً زیاد می باشد. برای خرید انواع کابل کامپیوتر جهت انتقال برق به پاور تنها از این کابل ها می توانید استفاده نمایید.

 https://www.ghatreh.com/image/larg/computercable00003.jpg

 

16- کابل Display

پورت های Display در دستگاه های جدید بکار رفته و جایگزین VGA و DVI می باشند. این کابل ها کیفیت انتقال تصویر بالاتری دارند. در ابعاد کوچکتر و با نام MiniDisplay نیز تولید می گردند.

17- کابل تبدیل Display

کابل های تبدیلی طراحی شده اند که امکان تبدیل Display و MiniDisplay را به DVI، VGA و HDMI فراهم می سازند. این مبدل ها از یک جهت دارای پورت نری Display می باشند و به این ترتیب پورت لپ تاپ و کامپیوتر شما را تغییر می دهند.

18- کابل KVM

سوئیچ های KVM امکان اتصال دو یا چند کامپیوتر را به یک ماوس، کیبورد و مانیتور فراهم می سازند. برای استفاده از این سوئیچ ها نیاز به خرید انواع کابل کامپیوتر KVM دارید. در صورتی که از کامپیوتر های جدید استفاده می کنید به کابل KVM USB و در صورتی که از کامپیوتر های قدیمی تر استفاده می کنید به کابل KVM PS2 نیاز دارید.

19- کابل هارد 

اگر برای ذخیره سازی اطلاعات خود از هارد اکسترنال استفاده می کنید برای انتقال اطلاعات نیاز به کابل هارد دارید. این کابل ها از یک جهت دارای پورت USB و از جهت دیگر Micro USB3.0 می باشند.

20- کابل  MiniUSB

برای اتصال برخی از دوربین ها، MP3 Player و ... به کامپیوتر نیاز به کابل MiniUSB دارید. این کابل ها از یک جهت پورت نری USB و از جهت دیگر پورت نری MiniUSB دارند.

21- کابل اپتیکال

برای انتقال صدای دیجیتال از کابل های اپتیکال استفاده می شود. این کابل نوری بوده و نویزها روی آن اثر گذار نمی باشند. کنسول های بازی جدید دارای این پورت می باشند و با استفاده از آن به راحتی می توانید صدای استریو داشته باشید.

22- کابل تبدیل PLAYSTATION به  USB

برای اتصال دسته های بازی دارای پورت PlayStation به کامپیوتر و یا کنسول های جدید نیاز به پورت USB دارید. برخی از این تبدیل ها می توانند دو پورت را پلی استیشن را به یک پورت USB تبدیل کنند.

23- کابل شبکه

کابل های شبکه برای انتقال اطلاعات بین کامپیوتر های مختلف و اتصال به اینترنت به صورت با سیم طراحی شده اند. این کابل ها دارای انواع مختلفی می باشند و طبقه بندی آن ها از Cat1 شروع شده و تا Cat8 ادامه پیدا می کند. در دو سر کابل های شبکه کانکتور RJ45 قرار می گیرد و به این ترتیب اتصال بر قرار می شود.

24- کابل تعمیراتی

با خرید انواع کابل کامپیوتر تعمیراتی می توانید به استفاده مجدد از دستگاه های الکتریکی خود بپردازید. کابل های تعمیراتی از یک جهت دارای کانکتور بوده و از جهت دیگر هیچ پورتی ندارند. در صورتی که کابل دستگاهی آسیب ببیند با استفاده از کابل تعمیراتی متناسب با آن می توانید به تعمیر بپردازید. از جمله کابل های تعمیراتی پر کاربرد می توان به کابل تعمیری USB، PS2، برق و انواع شارژر لپ تاپ اشاره کرد.

 

شما می توانید از شرکت بازرگانی لوازم جانبی کامپیوتر بهیران به خرید انواع کابل کامپیوتر با کیفیت بالا قیمت پایین بپردازید.  تمامی کالا های ارائه شده در این فروشگاه دارای گارانتی بوده و می توانید آن ها را به صورت تک و عمده خریداری نمایید.

 






 
اخبار داغ:
لیل (3) 3-3 (4) استون ویلا؛ امی مارتینز، نامی که فرانسه فراموش نمی کند!
تقویم نجومی امروز جمعه 31 فروردین 1403 / تقویم همسران امروز جمعه 31 فروردین 1403
بالاخره دولت کار خودش را کرد / خبر مهم از همسان سازی حقوق بازنشستگان با رقم شوکه کننده + افزایش حقوق چقدر؟
حرکت غیراخلاقی اسماعیلی فر پس از گل زنی | مدافع پرسپولیس خارجی فحش داد!
قسمت شانزدهم سریال نون خ 5 + تماشای آنلاین و دانلود
فوری دولت به وعده خود عمل کرد/ میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403 سه برابر شد
گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی
کارشناسی داوری پرسپولیس صنعت نفت : بررسی عملکرد مومنی روی دو گل و یک پنالتی مشکوک | نظر کارشناسان + تصاویر
عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه باید 30 میلیون تومان شود
حساس ترین دربی تمام تاریخ پرسپولیس و استقلال در راه است؟
«گوگوش» هم برای بازگشت به ایران پیغام فرستاد
عکس زن و خواننده جذاب دکتر حمید طالب زاده! + بیوگرافی و عکس از عروسی تا مطب.
فوری/ تصمیم جدید شبانه برای بازنشستگان / جدول حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی 1403 + جزییات دقیق
قتل هولناک به دست دختر 11 ساله در شیراز
حقوق مستمری بگیران افزایش یافت؟
اسکورت عجیب و غریب ترامپ برای حضور در سومین روز محاکمه جنایی اش + ببینید
تلاش اسراییل برای حمله به ایران/ ترس بزرگ اسراییل
آمار و دلایل محبوبیت بازی های آنلاین در سال 1402 مشخص شد
عملیات روانی دشمن در طرح ادعای آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا
فوتی های بارش اخیر در هرمزگان 4 نفر شدند
ویدیویی از سحردولتشاهی وقتی که میگه عصبانی که میشم این کارو انجام میدم/ فقط حرف آخر مدیری😂
این گوشی های سامسونگ را آپدیت نکنید!
دو عادت منفی که بدن را از بین می برند

موضوعات داغ:
تامین اجتماعی
حقوق بازنشستگان
بازنشستگان تامین اجتماعی
اسماعیلی فر
صنعت نفت آبادان
تعطیلی پنجشنبه
افزایش حقوق
دانیال اسماعیلی
همسان سازی حقوق
خلاصه بازی پرسپولیس
سعید امیدی
فیلم امیر
سخنگوی وزارت خارجه قطر
محمدرضا قادری
داربی ایتالیا
ویرجین استرالیا
کوهنوردان مفقود شده
یانیک سینر
سینمای مستند
مهاجرت معکوس روستاییان
آشتی با قطر
بسیج دانشجویی اردبیل
کاروانسرای سنگی آهوان
استاد حقوق
تاریخ فلسفه غرب
داور پیشکسوت
اردلان
تصادف سه خودرو
لیلهالرغائب
محمد پناهی
جمهوری اسلامی
محسن قرائتی
پرسپولیس صنعت نفت
هزینه های زندگی
بازگشت به ایران
بازی های آنلاین
بنیاد شهید و امور ایثارگران
سود سهام عدالت
لوازم آرایشی
امید عالیشاه
پنالتی مشکوک
عملکرد مومنی
لوازم بهداشتی و آرایشی
سازمان تامین اجتماعی
قانون تامین اجتماعی
سید ابراهیم رییسی
جلسه شورای اداری
معاون رییس جمهور
عیدی بازنشستگان
رییس بنیاد شهید
مدافع پرسپولیس
محمد جواد ظریف
ابراهیم رییسی
مهدی پاشازاده
سپاه پاسداران
لوازم بهداشتی
دونالد ترامپ
ضربات پنالتی
شورای اداری
ادای احترام
یارانه نقدی
سید ابراهیم
سخنگوی سازمان آتش نشانی
جلال الدین ماشاریپوف
ورزشگاه تختی آبادان
تیم فوتبال پرسپولیس
ترکیب اصلی استقلال
نظام جمهوری اسلامی
عضو کمیسیون تلفیق
لیگ کنفرانس اروپا
سازمان آتش نشانی
تعامل دیپلماتیک
قاضی زاده هاشمی
جشنواره فیلم کن
رژیم صهیونیستی
کارشناسی داوری
یک چهارم نهایی
شبکه های مجازی
بهترین بازیگر
استقلال تهران


 

رومارن
تهران روز
دانلود آهنگ های فوق العاده زیبا و جدید
دانلود آهنگ جدید
مجله خبری آکس مگ
فروشگاه ساز پادروشاپ
دوره ارز دیجیتال
موسسه مهاجرتی
اموزش کراتینه
ترندیول
پارتیشن
پارتیشن اداری
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای
بیت موزیک
اجاره وثیقه
عایق پلیمری
دادخواه وکالت
قرعه کشی انلاین
رز موزیک
خدمات مرکزی بوش
تور مشهد با قطار
سیم بکسل و جرثقیل
قطعات ماشین آلات صنعتی
PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب
تعبیر خواب
هزینه چاپ کتاب
مجتمع فنی ونک
لوازم یدکی کیا
mexc
باحال مگ
دانلود رمان
خرید فنس چمنی
سفربازی؛ رزرو هتل با تخفیف
اخبار بازیگران
موزیک تگ
دانلود آهنگ ایرانی
ویکی درمان
مبلشویی تخصصی سعید در قائمشهر
ترخیص کالا از گمرک بندرعباس
خرید بلیط قطار مشهد
تحلیل بیت کوین
خرید سابسکرایب یوتیوب
خرید فالوور واقعی
پلازا
خرید پرفکت مانی
پایان نامه ارشد معماری
رزرو ارزان هتل
ایرانی موزیک
خرید گجت های خاص
موزیک ترین
دانلود فیلم
دانلود سریال





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.