چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - Wed, 24th Apr 2024
صفحه اصلی  -  
سیاسی  -  
اقتصادی  -  
اجتماعی  -  
ورزشی  -  
فرهنگی  -  
پزشکی  -  
علمی  -  
فناوری  -  
حوادث  -  
بین الملل  -  
استانها  -  
کرونا

 
 


پست الکترونیکی:

 


اونس طلا 2,320.19
طلای 18 35,339,000
سکه امامی 418,940,000
بهار ازادی 392,950,000
دلار امریکا
یورو
لیر ترکیه
درهم امارات
پوند انگلیس
بیت کویین
بیشتر + کد نمایش

 
انواع تب سنج یا ترمومتر و نحوه استفاده صحیح از تب سنج
بروزرسانی: 22:51

انواع تب سنج یا ترمومتر و نحوه استفاده صحیح از تب سنج


تب سنج که به آن ترمومتر نیز گفته می‌شود نام وسیله‌ای است برای سنجش و اندازه‌گیری دما و حرارت بدن، که جزو لوازم ضروری در علم پزشکی محسوب می‌گردد. با توجه به نوع استفاده از آن به انواع مختلف نظیر تب سنج دیجیتال، تبسنج جیوه‌ای، تب سنج نواری یا همان پلاستیکی و تب سنج لیزری تقسیم می‌شود. همان‌طور که می‌دانید دمای سلول‌های بدن انسان در عملکرد آن تاثیر مستقیم داشته و با هر تغییر جزئی در دمای سلول، شاهد تغییرات وسیع‌تر و شدیدتر در عملکرد بدن خواهیم بود. در واقع دما یک کمیت شدتی فیزیکی برای نشان دادن مقدار انرژی داخلی بدن ماست.

تب بر اثر عفونت یکی از اعضای بدن بوجود می‌آید. در واقع سلول‌های بدن برای مقابله با عفونت‌ها و میکروب‌ها دمای بدن را افزایش می‌دهند که به این پدیده تب گفته می‌شود تب نشان دهنده ابتلا شدن بدن به یک بیماری خاص و آلوده شدن به میکروب یا دچار شدن اعضای بدن به یک مشکل اساسی است. دمای بدن به طور معمول ۳۷ درجه است و اگر تب سنج رقم بالاتر از ۳۷ را نشان دهد بیانگر وجود تب و مشکلی جدی در بدن است. اندازه‌گیری این دما را می‌توان به کمک انواع تب سنج‌های موجود در بازار انجام داد.

این تب سنج‌ها معمولا دارای یک مخزن حاوی جیوه و همچنین یک استوانه شیشه‌ای مدرج می‌باشد. این استوانه غالبا از ۳۵ درجه تا ۴۲ درجه در مقیاس سلسیوس درج شده‌اند. معمولا نزدیک‌ترین دما به دمای مرکزی انسان را دمای رکتال می‌گویند. نحوه استفاده از تب سنج‌ها بر اساس نوع کارکردشان در زیز بغل، زیر زبان و مقعد قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای آشنایی با قیمت و خرید تب سنج به سایت تجهیزات پزشکی توانی نو مراجعه کرده و ضمن بازدید از کلیه لوازم پزشکی و انواع تبسنج‌های موجود در فروشگاه، قیمت هر کدام از این محصولات را نیز بررسی کرده و مطابق با سلیقه و بودجه خود کالاهای مورد نیاز خود را خریداری نمایید. در ادامه به بررسی و معرفی برخی از انواع تب سنج‌ها و نیز نحوه استفاده از آن‌ها خواهیم پرداخت تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

تب سنج جیوه‌ای

یکی از انواع تب سنج‌های قابل استفاده جهت اندازه‌گیری دمای بدن، تبسنج جیوه‌ای است این تب سنج از یک لوله شیشه‌ای ذره‌بینی مدرج و باریک ساخته شده، یک طرف از این لوله شیشه‌ای به صورت خمیده به مخزن حاوی جیوه وصل است که با رسیدن گرما به آن منقبض و در هنگام برودت و سرما منبسط می‌شود. داخل لوله شیشه‌ای محیطی خلاء دارد که به جیوه امکان حرکت داده و در نتیجه با بررسی سطح جیوه در لوله و عددی که سطح جیوه آن را نشان می‌دهد، میزان دمای بدن افراد محاسبه می‌شود. اعداد مندرج در سطح لوله شیشه‌ای تب سنج، اعداد بین ۳۵ تا ۴۲ درجه را نشان می‌دهد و دقت آن ۱، ۰ است.

این تب سنج از قدیمی‌ترین نوع تب سنج‌هایی است که وارد بازار شده و برای اندازه‌گیری تب نوزادان، کودکان و بزرگسالان مناسب است. قبل از استفاده از تب سنج جیوه‌ای اول باید توسط پنبه الکلی سطح فلزی آن را ضد عفونی کرد، سپس آن را خوب تکان دهید تا شاخص جیوه داخل مخزن آن سطح کمتر از ۳۷ درجه را نشان دهد. سپس تب سنج را در زیر زبان کنار پرده زیر زبان حدود سه تا پنج دقیقه قرار دهید و در این مدت دهان نباید باز شود. سپس از قسمت ذره‌بینی شیشه سطح جیوه را بررسی کرده و درجه مشخص شده را بخوانید. در روش دیگر می‌توانید این تب سنج را زیر بغل یا کشاله ران کودک خود نیز قرار دهید و سطح تب کودک را بسنجید. قیمت و خرید تب سنج جیوه‌ای نسبت به سایر ترمومترها ارزان تر بوده و کار با آن بسیار راحت و آسان است.

تب سنج دیجیتالی

یکی از انواع تبسنج‌های موجود در فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو تب سنج دیجیتالی است. این نوع تب سنج جهت ثبت میزان دمای بدن بیمار، از نوعی سنسور حرارتی الکترونیکی استفاده می‌کند و دارای انواع مختلف است که با قرار گرفتن در زیر بغل، دهان، گوش، مقعد، پیشانی دمای بیمار را محاسبه می‌کند.

این تب سنج‌ها دارای یک صفحه نمایش ال سی دی بوده که میزان تب را به صورت دیجیتال نمایش می‌دهد. کار با تب سنج دیجیتال بسیار آسان بوده و تمام اشخاص به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. تب سنج زیر بغل دیجیتال معمولا نسبت به سایر تب سنج‌های دیجیتال کمترین دقت را داشته و نوع مقعدی آن بالاترین دقت در اندازه‌گیری حرارت بدن را دارد.

تب سنج مقعدی دیجیتال بسیار مناسب نوزادان و کودکان زیر سه سال است. برای بزرگسالان از نوع تب سنج دهانی دیجیتال استفاده می‌شود. باید این نکته را در نظر داشته باشید که تب سنج دهانی را باید پانزده دقیقه بعد از خوردن غذا یا مایعات استفاده کرد تا دمای غذا یا مایع خورده شده بر روی تب سنج اثرگذار نباشد. برای کودکان زیر یک ماه و کودکان دارای بیماری سرطان به هیچ عنوان از تب سنج استفاده نکنید و این کار حتما باید توسط پزشک صورت گیرد.

تب سنج گوشی دیجیتال نیز برای نوزادان بالا تر از ۶ ماه و نیز بزرگسالان مناسب است. نوعی تب سنج دیجیتالی پیشانی هم در بازار وجود دارد که از یک نوع اسکنر مادون قرمز جهت محاسبه دمای بدن استفاده می‌کند و به کمک آن به راحتی و با سرعت بالا می‌توانید درجه حرارت بدن را اندازه گیری کنید. این تب سنج مناسب برای نوزادان بالاتر از سه ماه و کودکان می‌باشد. قیمت و خرید تب سنج پیشانی دیجیتال از انواع دیگر گران‌تر است.

برخی از این ترمومترهای دیجیتالی دارای حافظه داخلی هستند و چندین اندازه‌گیری از دمای بدن را در حافظه خود ذخیره می‌کنند. در تب سنج دیجیتالی مقدار دما با دو واحد فارنهایت و سیلسیوس اندازه‌گیری می‌شود. در نتیجه با هر کدام که برای شما راحت‌تر است می‌توانید کار کنید.

تب سنج لیزری

جدیدترین تب سنج موجود در بازار تب سنج لیزری یا همان تفنگی است که توسط لیزر دمای بدن را محاسبه می‌کند. در تب سنج لیزری هیچ گونه تماسی با سطح پوست بیمار صورت نمی‌گیرد، فقط کافیست این تب سنج را نزدیک پیشانی فرد قرار داده و کمتر از یک ثانیه دمای بدن وی را محاسبه کرده و مقدار آن را توسط ال سی دی موجود بر روی تب سنج مشاهده خواهید کرد.

تب سنج لیزری بهترین نوع تب سنج از لحاظ بهداشتی است؛ زیرا بر خلاف تب سنج‌های دیگر در صورت داشتن بیماری‌های واگیردار مثل کرونا که این روزها خیلی از افراد را درگیر خود کرده، عامل انتقال ویروس نخواهد شد. به کمک آن به راحتی از راه دور میزان دمای حرارت افراد چه کودک و چه بزرگسال را محاسبه کرد. این دماسنج به دلیل فن‌آوری پیشرفته و کاربرد راحتی که دارد و نیز به دلیل ایمن بودن آن از محبوبیت خاصی بین افراد برخوردار است. قیمت و خرید تب سنج لیزری تفنگی نسبت به سایر تب سنج‌های موجود در بازار گران‌تر بوده اما با توجه به کیفیت و دقت و ویژگی‌های خاصی که دارد ارزش هزینه کردن داشته و بهترین گزینه برای خرید تب سنج محسوب می‌گردد.

فروشگاه اینرنتی تجهیزات پزشکی توانی نو یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌ها در سطح کشور است که بهترین و با کیفیت‌ترین کالاهای پزشکی را عرضه می‌کند. یکی از انواع محصولات موجود در ویترین فروشگاهی توانی نو انواع تب سنج لیزری، تب سنج دیجیتال و دیگر ترموترها است، شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این تبسنج‌ها و سایر محصولات پزشکی به سایت فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو مراجعه نمایید.






 
اخبار داغ:
تصاویر عروسی سرمربی لو رفت/عروس ایرانی خوشکل ژوزه مورایس همه را مبهوت خودش کرد!!
قسمت 22 سریال نون خ 5 + تماشای آنلاین و دانلود
پوشش قابل توجه مازیار لرستانی در کنار مادرش + عکس
تتلو کدام بازیگر زن ساکن ترکیه را لو داد؟
اقدام عجیب یک فروشنده استقلالی علیه مالکان جدید باشگاه پرسپولیس! (عکس)
مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است
شانس برد تراکتور بیشتر شد ؟ / استقلال 2 مهره مهم خود را در این بازی حساس ندارد
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 13 میلیون می شود
یک خبر فوری و شامگاهی از صدور حکم همسان سازی حقوق بازنشستگان با این رقم ها
معارفه حمید مطهری پیش از تمرین تراکتور + عکس
دو خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی| از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 13 میلیون می شود تا زمان پرداخت پول بیمه تکمیلی اسفندماه ماه بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد
واکنش شدید امام جمعه بندر امام خمینی به واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس
جدول واریز اردیبهشت ماه برای بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
خبر خوش برای بازنشستگان / کام بازنشستگان تامین اجتماعی شیرین شد
فال قهوه امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 | فال قهوه برای متولدین ماه های مختلف
علی ربیعی خطاب به مسئولان: بر سر جای خود بنشینید و کاری نکنید تا اوضاع خراب تر نشود!
خبر عجیبی که درباره محمد صادقی بعد چند ماه آزادی از زندان رسید!
کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟
صندوق دار
با این محلول ساده جواهراتتان را در خانه تمیز کنید!
مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 تمدید شد
سمی که زن ها هر روز مصرف می کنند!

موضوعات داغ:
تامین اجتماعی
بازنشستگان تامین اجتماعی
حقوق بازنشستگان
افزایش حقوق
افزایش حقوق بازنشستگان
هلدینگ خلیج فارس
سازمان تامین اجتماعی
تعیین تکلیف
واگذاری استقلال
ژوزه مورایس
آرش رضایی
سفیر آمریکا در اسراییل
بازار ترجمه
نمایشگاه هوایی سنگاپور
قهرمانی دورتموند
گورخر آفریقایی
رسیور
سبزیکار
اتو خسروانی
شهر اشنویه
دیشموک
برادران پیروانی
عراقیه
گزارشگران مردمی
ترمیم زخم
ورزشگاه بن خلیفه
موتور محمود
سناریوها
عتیقه و بدل
استون
سازمان تأمین اجتماعی
معلمان حق التدریس
برنامه هفتم توسعه
کمیسیون اجتماعی
باشگاه تراکتور
کنسولگری ایران
هوادار استقلال
آزادی از زندان
نقل و انتقالات
مستمری بگیران
پرداخت معوقات
لیست پرسپولیس
تمرین تراکتور
بینی قیمت طلا
آموزش و پرورش
گردشگر خارجی
حقوق کارگران
ستاره معصومی
آخرین وضعیت
تیم استقلال
پرداخت حقوق
مراسم عروسی
متناسب سازی
دبیر شورای عالی امنیت ملی
بازی پرسپولیس و سپاهان
بازی های حساس پرسپولیس
درباره بازی پرسپولیس
کمیسیون اجتماعی مجلس
شورای عالی امنیت ملی
شهرستان بندرماهشهر
تیم فوتبال تراکتور
روابط عمومی سازمان
پایگاه خبری تحلیلی
وزیر آموزش و پرورش
معلمان خرید خدمات
سازمان سنجش آموزش
مجلس شورای اسلامی
پرسپولیس و سپاهان
سازمان غذا و دارو
گفت و گوی اختصاصی
بازنشستگان کشوری
مدیر روابط عمومی
شبکه های اجتماعی
صندوق بازنشستگی
خبرنگار طرفداری
باشگاه پرسپولیس
فیلم های مستهجن
فوتبال تراکتور
شورای عالی کار
اونس جهانی طلا


 

کلینیک ترک اعتیاد
دانلود آهنگ | فضا2موزیک
ورق گالوانیزه چیست؟+منبع
رومارن
تهران روز
دانلود آهنگ های فوق العاده زیبا و جدید
دانلود آهنگ جدید
مجله خبری آکس مگ
فروشگاه ساز پادروشاپ
دوره ارز دیجیتال
موسسه مهاجرتی
اموزش کراتینه
ترندیول
پارتیشن
پارتیشن اداری
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای
بیت موزیک
اجاره وثیقه
عایق پلیمری
دادخواه وکالت
قرعه کشی انلاین
رز موزیک
خدمات مرکزی بوش
تور مشهد با قطار
سیم بکسل و جرثقیل
قطعات ماشین آلات صنعتی
PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب
تعبیر خواب
هزینه چاپ کتاب
مجتمع فنی ونک
لوازم یدکی کیا
mexc
باحال مگ
دانلود رمان
خرید فنس چمنی
سفربازی؛ رزرو هتل با تخفیف
اخبار بازیگران
موزیک تگ
دانلود آهنگ ایرانی
ویکی درمان
مبلشویی تخصصی سعید در قائمشهر
ترخیص کالا از گمرک بندرعباس
خرید بلیط قطار مشهد
تحلیل بیت کوین
خرید سابسکرایب یوتیوب
خرید فالوور واقعی
پلازا
خرید پرفکت مانی
پایان نامه ارشد معماری
رزرو ارزان هتل
ایرانی موزیک
خرید گجت های خاص
موزیک ترین
دانلود فیلم
دانلود سریال





همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.