مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اردیبهشت 1391 ساعت 05:582012-05-17سياسي

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه: ما نیازمند برنامه ریزی راهبردی هستیم


تهران / واحد مرکزی خبر / مکتوب 1391/02/28 عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ما در بحث اقتصاد به ویژه در حوزه نفت و گاز نیازمند برنامه ریزی راهبردی هستیم و مرتباً باید برنامه ریزی های خود را استراتژیک کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ما، آقای درخشان در نخستین همایش ملی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه علم و صنعت افزود: نفت و گاز ما بخشی از اقتصاد است و می تواند تکیه گاه اقتصاد مقاومتی ما باشد و حتی می تواند بزرگترین قدرت اقتصادی علیه استکبار باشد البته قدرت واقعی ما علیه استکبار ، بعد دینی و ولایی است.

وی با بیان اینکه باید با مختصات اقتصاد ملی آشنا باشیم افزود: بزرگترین دغدغه غرب در 20 و 25 سال آینده این است که نفت و گاز با این حجم از خلیج فارس تولید نخواهد شد و جایگزین این نفت و گاز نیز هنوز معلوم نیست.

دکتر درخشان گفت: بنابراین این نفت و گاز، تکیه گاه رشد اقتصاد ملی ماست و باید آن را با اقتصاد ملی پیوند دهیم و از نفت و گاز به عنوان بزرگترین ابزار علیه غرب استفاده کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: ما در اقتصاد مقاومتی نیازمند آینده پژوهشی هستیم و باید متوجه شویم تکیه گاه اقتصاد مقاومتی، انرژی های فسیلی است.

وی گفت: اینکه عربستان اعلام می کند می تواند خلاء نفت و گاز ایران را در بازار پر کند رجزخوانی است و ما همه میادین نفتی عربستان را مورد مطال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه: ما نیازمند برنامه ریزی راهبردی هستیم

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه: ما نیازمند برنامه ریزی راهبردی هستیم