مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اردیبهشت 1391 ساعت 02:482012-05-11سياسي

قرآن کریم نگاه به زن را ارتقا داده است/ عمر کوتاه حضرت فاطمه(س) پیام بلندی دارد


مدیر مؤسسه معارف وحی و خرد با بیان اینکه اگر نگاه عهدین به زن را با قرآن مقایسه کنیم می بینیم تا چه اندازه قرآن کریم به مسأله زنان توجه کرده و جایگاه زن را بالا برده است.

- حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی نصیری، مدیر مؤسسه معارف وحی و خرد در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد مقام حضرت زهرا(س) گفت: در روایات اسلامی گفته می شود که اگر حضرت امیر(ع) نبودند، برای حضرت زهرا(س) کفو و هم مرتبه ای از صدر آفرینش تا به آخر وجود نداشت.

این مطلب بسیار مهمی است، چون ما حضرت امیر(ع) را دومین فرد جهان آفرینش می دانیم؛ یعنی این روایت نشان می دهد که مقام آن حضرت(س) از همه انبیاء(ع) به استثنای حضرت رسول(ص) بالاتر است.

مؤلف کتاب "رابطه قرآن و سنت" به روایات دیگری در مورد مقام حضرت زهرا(س) اشاره و اظهار داشت: نکته دیگری که در روایات آمده این است که وقتی که پیامبر(ص) از دنیا می روند در مدت هفتاد و پنج روزی که حضرت زهرا(س) در قید حیات بودند فرشتگان و در بعضی از روایت ها جبرییل با ایشان صحبت می کرده است و از جمله مباحثی که به حضرت(س) اعلام می کرده اسرار و رخدادهای آینده امت اسلامی بوده که آنچه را که جبرییل اعلام می کرده را ایشان می فرمود و حضرت امیر(ع) املاء می کردند.

در حقیقت مصحف فاطمه(س) که اهل بیت(ع)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرآن کریم نگاه به زن را ارتقا داده است/ عمر کوتاه حضرت فاطمه(س) پیام بلندی دارد

قرآن کریم نگاه به زن را ارتقا داده است/ عمر کوتاه حضرت فاطمه(س) پیام بلندی دارد