مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مهر 1401 ساعت 22:022022-10-05سياسي

درباره «زن، زندگی، آزادی»


«زن، زندگی، آزادی» شعار پر تکرار این روزهای ایران است؛ شعاری زیبا و مهیج، خوش لفظ و خوش ریتم که تکرار حرف «ز» در هرسه بخش آن، زینت بخش تظاهرات اعتراضی شده است؛ - خبرگزاری فارس - یادداشت - سید مهدی سیدی: زن، زندگی، آزادی شعار پر تکرار این روزهای ایران است؛ شعاری زیبا و مهیج، خوش لفظ و خوش ریتم که تکرار حرف ز در هرسه بخش آن، زینت بخش تظاهرات اعتراضی شده است؛ شعاری که مضمون نهفته در آن می تواند مورد گفتگو قرار گیرد.

البته روشن نیست نزد شاعران این شعار، کدام قسمت از ارکان سه گانه آن محور اصلی است: زن یا زندگی یا آزادی؟ 1) چرا این سؤال مهم است؟ چون گاهی در دنیای واقعی، تعارض هایی بین این سه بخش پیش می آید.

مثلا ممکن است در زندگی زناشویی، برخی وظایف زنانه نظیر فرزندآوری و تربیت، با آزادی ها و آرزوهای زن تعارض پیدا کند و یا در زندگی اجتماعی، امیال زنانه در تعارض با نقش های فراجنسیتی او قرار گیرد! آن هنگام است که باید پاسخ دهیم کدام یک اصل و دیگری تابع است؟ 2) آیا آزادی مقدس است و هیچ پیش فرضی ندارد؟ کمتر انسانی است که برای آزادی، اعتبار قائل نباشد؛ چه در اندیشه دنیای متجدد که آزادی به یک اصل غیر قابل خدشه و یک مطالبه جهانی تبدیل شده است و چه در اندیشه دینی که آزادی یک اصالت مقدس و جاوید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره «زن، زندگی، آزادی»

درباره «زن، زندگی، آزادی»