مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مهر 1401 ساعت 20:322022-10-02بين الملل

گذشت از قصاص سربازی که محکوم به مرگ بود


یک سرباز وظیفه محکوم به قصاص با وساطت رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه و دادستان نظامی استان و رضایت خانواده مقتول زندگی دوباره یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، براساس پرونده ای که سال 1399 در دادسرای نظامی کرمانشاه مطرح شد یکی از سربازان وظیفه تیپ 284 در منطقه مرزی سومار مورد اصابت مستقیم اسلحه سازمانی قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

متهم که اهل و ساکن شهرستان شاهین دژ بود با حکم دادگاه نظامی کرمانشاه به قصاص محکوم و با تأیید رأی در دیوان عالی کشور حکم صادره برای اجرا ارسال شد که در این خصوص با وساطت رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان و دادستان نظامی استان کرمانشاه و همراهی امیر طاهری، فرمانده قرارگاه غرب نزاجا و گروه های صلح جوی محلی خانواده سرانجام اولیای دم از حق قصاص خود گذشت کردند و پسر زندانی به زندگی برگشت.

رییس سازمان قضایی کرمانشاه در این جلسه ضمن تسلیت به اولیای دم اقدام آنان را کاری انسانی و خداپسندانه دانست که از عهده هر کسی ساخته نیست.

سید سعید موسوی دادستان نظامی کرمانشاه نیز با اشاره به کلام امیرالمؤمنین؛ لذت بخشش قابل قیاس با قصاص نیست، از تلاش های همگی بخصوص مصلحان تقدیر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذشت از قصاص سربازی که محکوم به مرگ بود

گذشت از قصاص سربازی که محکوم به مرگ بود