مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 23:572022-08-13بين الملل

ماکرون پروتکل عضویت فنلاند و سوئد در ناتو را امضا کرد


کاخ الیزه طی بیانیه ای اعلام کرد که رییس جمهور فرانسه با هدف تقویت امنیت سوئد و فنلاند، پروتکل های عضویت آنها در ناتو را امضا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از جو بایدن رییس جمهور آمریکا، امانوئل ماکرون همتای فرانسوی او نیز پروتکل های الحاق فنلاند و سوئد به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را امضا کرد.

کاخ الیزه طی بیانیه ای با اعلام این خبر، گفت: این انتخاب مستقل از سوی فنلاند و سوئد، دو شریک اروپایی ما، امنیت آنها در برابر تهدید کنونی در همسایگی آنها را تقویت خواهد کرد.

با توجه به توانایی های این دو شریک، کمک قابل توجهی به موقعیت جمعی و امنیت اروپایی ما خواهد شد به نوشته وبگاه ) بعد از امضای پروتکل های الحاق سوئد و فنلاند، این موضوع برای تصویب به همه کشورهای عضو ناتو ارسال می شود تا آنها طبق قوانین داخلی خود الحاق سوئد و فنلاند به ناتو را تصویب کنند.

تحرکات برای الحاق سوئد و فنلاند به ناتو در شرایطی انجام شده که این دو کشور به طور سنتی طی دهه های گذشته سیاست بی طرفی را اختیار کرده بود اما به دنبال درگیری روسیه با اوکراین و مواضع تحریک آمیز کشورهای غربی، استکهلم و هلسینکی خواهان عضویت در ناتو و کنار گذاشتن سیاست بی طرفی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون پروتکل عضویت فنلاند و سوئد در ناتو را امضا کرد

ماکرون پروتکل عضویت فنلاند و سوئد در ناتو را امضا کرد