مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مرداد 1401 ساعت 12:272022-08-13بين الملل

موافقت مشروط حزب بارزانی ها در عراق با انتخابات زودهنگام


پس از آنکه رهبر جریان صدر خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شد، حزب «دموکراتیک کردستان» عراق در بیانیه ای به صورت مشروط با این خواسته موافقت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حزب دموکراتیک کردستان ، ظهر امروز (شنبه)، بیانیه ای در ارتباط با برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق صادر کرد.

بنابر گزارش شبکه رووداو ، حزب دموکراتیک کردستان در بیانیه مذکور اعلام کرد: برای انجام فرایند اصلاحات و تغییر، می توان روی برگزاری انتخابات زودهنگام توافق کرد؛ اما پیش از آن، باید تمامی شرکت کنندگان در این انتخابات نتیجه نهایی را -همان گونه که هست- بپذیرند و تجربه انتخابات گذشته تکرار نشود.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در عراق حدود دو هفته پیش اعلام کرد که گفت و گو با احزاب عراق برای تشکیل دولت بی فایده است و باید یک انتخابات زودهنگام دیگر در عراق برگزار شود.

پس از این اظهارات، بسیاری از احزاب عراقی اعلام کردند که برگزاری انتخابات زودهنگام بدون اجماع تمام گروه های سیاسی امکان پذیر نیست.

 سید مقتدی الصدر چند روز بعد در بیانیه ای دیگر از دستگاه قضایی عراق خواست تا پارلمان این کشور را منحل کند و رییس جمهور عراق زمانی را برای انتخابات زودهنگام مشخص نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت مشروط حزب بارزانی ها در عراق با انتخابات زودهنگام

موافقت مشروط حزب بارزانی ها در عراق با انتخابات زودهنگام