مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مرداد 1401 ساعت 15:172022-08-12بين الملل

کاظمی قمی بر مبارزه مشترک ایران و افغانستان برای مقابله با داعش تاکید کرد


نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان گفت: در سفر اخیر به کابل در دیدار مقامات ارشد طالبان طرفین خواستار گسترش همکاری های امنیتی در خصوص مبارزه با داعش شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان گزارشی از سفر اخیر خود به کابل ارائه کرد.

  وی درباره اهداف این سفر در رشته توییتی نوشت: در سفر روز گذشته به افغانستان با آقایان ملا برادر معاون نخست وزیر و امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان دیدار و گفت وگوی سازنده ای صورت پذیرفت.

نماینده ویژه ایران افزود: طرفین بر گسترش تعاملات مثبت و توسعه روابط در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی تأکید کردند و خواستار گسترش همکاری های امنیتی در خصوص مبارزه با داعش شدند.

کاظمی قمی تاکید کرد: در این دیدارها بر لزوم توجه به دشمنان مشترک که هدف آنها درگیرسازی دو ملت بزرگ ایران و افغانستان است تاکید گردید و لزوم هوشیاری و مقابله با این دشمنان بررسی شد.

 در همین حال معاون سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر نماینده ایران به کابل گفت که در دیدارهای وی با مقامات طالبان  بهبود روابط اقتصادی و تجارتی، مشکلات بانکی افغان های مقیم ایران و سرنوشت زندانیان افغان در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاظمی قمی بر مبارزه مشترک ایران و افغانستان برای مقابله با داعش تاکید کرد

کاظمی قمی بر مبارزه مشترک ایران و افغانستان برای مقابله با داعش تاکید کرد