مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 12:072022-07-02بين الملل

جمهوری آذربایجان مرز زمینی خود با ایران و ترکیه را بست/ مرز تجاری باز است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، از دیروز ساعت 8 صبح مرز زمینی ایران و جمهوری آذربایجان به صورت یکجانبه و از سمت طرف آذری بسته شد.

حسن داداش زاده مدیر پایانه مرزی جلفا در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در تبریز گفت: این اقدام به صورت یکجانبه و ضرب العجلی توسط مرزبانی آذربایجان در ساعت 20 روز پنج شنبه یعنی 12 ساعت قبل از عملی شدن این تصمیم به مرزبانی ایران انعکاس داده شده است.

وی در پاسخ به اینکه کشور آذربایجان با چه دلایلی اقدام به این کار کرده اظهار داشت: آنچه از سوی مرزبانی جمهوری آذربایجان در مرز جلفا اعلام کرده تصمیمات ستاد کرونای است و با استناد بر اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا ستاد کرونای کشور جمهوری آذربایجان این تصمیم را گرفته است.

جلفا با اشاره به اینکه این اقدام از سوی ایران مورد اعتراض قرار گرفته است، تاکید کرد: این اقدام باعث مختل شدن بسیاری از امور بخصوص برای اتباع دو کشور از ایران یا آذربایجان که در کشور دیگر مقیم هستند شده است.

داداش زاده افزود: بر اساس آنچه تصمیم ستاد کرونای جمهوری آذربایجان اعلام شده صرفا تردد دانشجویان و چهار اتوبوسی که روزانه از باکو به سمت ایران تردد داشتند فعلا ممکن خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری آذربایجان مرز زمینی خود با ایران و ترکیه را بست/ مرز تجاری باز است

جمهوری آذربایجان مرز زمینی خود با ایران و ترکیه را بست/ مرز تجاری باز است