مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 09:072022-06-27دانش

محل تحصیل و اشتغال پزشکان آینده مشخص می شود


دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهارکرد: با نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بر این شد که نقطه محل های به کارگیری و محل تحصیل پزشکان آینده را در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دفترچه مشخص کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، جلیل کوهپایه زاده، دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در برنامه روزنه رادیو گفت وگو در مورد افزایش ظرفیت رشته های پزشکی و دندانپزشکی،گفت: در آخرین جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی سال قبل مصوب شد که ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی عمومی سالانه و به مدت چهار سال 20 درصد افزایش پیدا کند.

  وی با اظهار اینکه این افزایش با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار پیش بینی شده، افزود: اجرای این قانون در سال اول معادل با افزایش 1600 نفر دانشجوی پزشکی مازاد بر 8 هزار نفری است که در سال 1400 پذیرش شده داشتیم؛لذا جمعاً 9600 نفر به عنوان ظرفیت کنکور پزشکی امسال تعیین شد.

  دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی خاطرنشان کرد: دانشجویان رشته پزشکی در نهایت و بعد از اتمام تحصیل خود بر اساس قانون عدالت آموزشی باید در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور مشغول به کار شوند، چون ما افزایش ظرفیت را به عنوان یکی از راه های توزیع عادلانه خدمات سلامت در کشور می دانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محل تحصیل و اشتغال پزشکان آینده مشخص می شود

محل تحصیل و اشتغال پزشکان آینده مشخص می شود