مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 05:072022-05-23سياسي

توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر آغاز بکار کمیسیون مرزها


مقامات ارمنستان، آذربایجان در جریان نشستی با مشارکت رییس شورای اروپا توافق کردند که مذاکرات بر سر مسائل مورد اختلاف در قره باغ در تابستان ادامه یابد.

- به نقل از تاس، سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان روز دوشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد، نیکول پاشینیان ، نخست وزیر این کشور در نشستی با حضور چارلز میشل ، رییس شورای اروپا و الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان توافق کردند که مذاکرات در چارچوب مسائل مورد اختلاف در قره باغ را در ماه ژوییه یا اوت ادامه دهند.

نشست سه جانبه نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، چارلز میشل رییس شورای اروپا و الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در بروکسل برگزار شد و در نتیجه این گفتگو توافقاتی در مورد ادامه کار در راستای باز کردن ارتباطات منطقه ای و آغاز کار کمیسیون تعیین مرزها و امنیت صورت گرفت.

این گزارش می افزاید که طرفین توافق کردند که جلسات سه جانبه را ادامه دهند و جلسه بعدی برای ژوییه یا اوت برنامه ریزی شده است.

طرفین همچنین موضوعات مربوط به آماده سازی مذاکرات برای عادی سازی روابط بین دو کشور، مسائل انسانی و همچنین حل و فصل مناقشه قره باغ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر آغاز بکار کمیسیون مرزها

توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر آغاز بکار کمیسیون مرزها