مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 23:272022-05-19بين الملل

روایتی از 46 ماه بازداشت دیپلمات ایرانی در بلژیک


46 ماه از بازداشت غیرقانونی «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی در بلژیک می گذرد و جمهوری اسلامی ایران کل فرآیند بازداشت، استرداد، دادگاه، صدور حکم و رفتارهای صورت گرفته در قبال این دیپلمات ایرانی را غیرمشروع و غیرقانونی می داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، 11 تیر ماه 1397 بود که بلژیک و اتریش، همزمان با سفر حسن روحانی رییس جمهور سابق به اروپا، از بازداشت پنج نفر از جمله یک دیپلمات ایرانی به ظن تلاش برای بمب گذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس خبر دادند.

براساس اعلام بلژیک یک زوج ایرانی الاصل به این اتهام در پاریس بازداشت و این کشور همچنین مدعی شد که یک دیپلمات ایرانی هم با این زوج در ارتباط بوده و از سوی دیگر در همان زمان عنوان شد که یک دیپلمات ایرانی به نام اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش در ایالت بایرن آلمان بازداشت شده و قرار است برای سپری کردن روند استرداد به بلژیک، در دادگاهی در بامبرگ حاضر شود.

دادستانی آلمان هم مدعی شده بود که این دیپلمات ایرانی به زوج بلژیکی - ایرانی وسیله انفجاری حاوی 500 گرم ماده انفجاری استون پروکسید داده است.

  * نشانی غلط بازداشت های مذکور که بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی موساد سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی انجام شد، دقیقا در روزی اتفاق افتاد که حس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از 46 ماه بازداشت دیپلمات ایرانی در بلژیک

روایتی از 46 ماه بازداشت دیپلمات ایرانی در بلژیک